Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: mm na X w lornetce

bialy
    Guest

Domyślnie mm na X w lornetce

Witam. Być może był już tu kiedyś taki temat, więc z góry przepraszam że zakładam go ponownie -w "szukaj" nie znalazłem odpowiedzi...

A mianowicie: jak przeliczać mm w obiektywach na x przyblizenia w lornetce? Na jakiej zasadzie to działa? Być może to dziwne i głupie pytanie, ale potrzebuję odpowiedzi.

Początki nałogu Awatar yogi-bear
    Miasto
    Białystok

Domyślnie

x = zoom (rozumiem ze to masz na myśli?) - jest to stosunek maksymalnej ogniskowej do minimalnej ogniskowej. Jeśli lornetka ma np. ogniskowe 50mm - 300mm to 300/50 = 6 Z tego wniosek ze lornetka ma zoom 6x.

bialy
    Guest

Domyślnie

Hmm może lornetka to zły przykład...a jak porównać zoom'y w kompaktach (3x itp.) do moich max 300 mm...wielkość matrycy ma znaczenie? Dałoby się to jakoś przeliczyć ile x mam czy nie bardzo? Jestem zielony w te sprawy, więc sorki za głupie pytania...

Miasto
    Białystok

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez bialy
    Hmm może lornetka to zły przykład...a jak porównać zoom'y w kompaktach (3x itp.) do moich max 300 mm...wielkość matrycy ma znaczenie? Dałoby się to jakoś przeliczyć ile x mam czy nie bardzo? Jestem zielony w te sprawy, więc sorki za głupie pytania...
    Zoom obiektywu to jedno a crop matrycy to 2gie Najpierw zajmijmy się zoomem. Jak już pisałem zoom to "stosunek maksymalnej ogniskowej do minimalnej ogniskowej". Czyli jak masz napisane na obiektywie 30-330 (podaje przykładowe wartości) to dzielisz 330mm / 30mm = 11 i to jest wartość zooma w "x". Również obiektyw 18-198 ma zoom o wartości 11x (198/18 = 11). Tak więc zoom nie mówi NIC i prawdziwym "przybliżeniu" szkła a jedynie o stosunku skrajnych ogniskowych.