Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Awaria lampy błyskowej - Canon IXUS 117 HS

Domyślnie Awaria lampy błyskowej - Canon IXUS 117 HS

Witam, jak w temacie - posiadam od niedawna aparacik Canon IXUS 117 HS i prawdopodobnie po lekkim upadku coś się stało z lampą błyskową.

Mianowicie, w momencie robienia zdjęcia gdy lampa powinna błysnąć tylko lekko mrugnie - tak jakby się nie ładowała. Próbowałem ustawienia i reset ustawień, dalej nic, stukałem pukałem baterie wyjmowałem.
    Generalnie zdjęcia robi normalnie tylko ze bez błysku. Jestem laikiem nie rozkręcałem go na razie, ktoś mi mówił, że to może kondensator jakiś niby padł, a ja już sie zastanawiałem nad wymianą całego modułu o ile to w tym modelu jest możliwe. Zdrugiej strony nie wiem czy gra jest warta swieczki, czy też sprzedać go za pół ceny jakiemuś "szperaczowi" co sobie go zreperuje, bo nie wiem na ile sam jestem w stanie sobie z tym poradzić. Co najwyżej może wymiana całego modułu.

Dzięki z góry za pomoc.

Początki nałogu Awatar kulek855
    Miasto
    Podkarpackie

Domyślnie Odp: Awaria lampy błyskowej - Canon IXUS 117 HS

Jak nie masz dwóch lewych rąk to rozkręc aparat i sprawdź "lampę" posiada ona trzy przewody podłączone jeden do jej obudowy a dwa do elektrod. Ciebie interesuje ten podłączony do obudowy. Musisz zainstalować nowy kabel oplatając nim "lampę" i podłącz go do przewodu orygiwnalnego z obudowy tej "lampki"

Dzięki za pomoc, przy okazji zapoznałem się z zasadą działania i budową lampy błyskowej. Niestety przy próbie oplecenia lampy pękła mi szklana bańka i po imprezie ;/ (delikatne bardzo to ustrojstwo)
    Wytłumacz mi jeszcze dlaczego kazałeś opleść kablem (czy drucikiem?) lampę, skoro nigdzie nie widziałem przerwy. Chodziło o lepsze przewodzenie? to na pewno nie transformatorek albo kondensator?

No i jeszcze jedno, co teraz mogę jeszcze z tym zrobić, czy muszę kupić cały moduł czy dostanę gdzieś samą lampkę.

Miasto
    Podkarpackie