Jaki pomiar światła wybieracie przy wykonywaniu zdjęć lampą błyskowa na sali , oraz jak radzicie sobie z balansem bieli , stosujecie szare karty ???
Jaki pomiar światła wybieracie przy wykonywaniu zdjęć lampą błyskowa na sali , oraz jak radzicie sobie z balansem bieli , stosujecie szare karty ???
co do pomiaru to używam tylko trybu manualnego na weselu i jeżeli lampa / lampy / to też w trybie z regulacją manualną .
co do białej (szarej) kartki to wszystko robię w RAW - przy różnowkolorowych laserach, ledach itp. jednorazowy pomiar może nie dać dobrych rezultatów.
pozdrawiam
Paweł
Matrycowy głównie, czasami punktowy jeśli chcę coś pokombinować ze światłami. WB na sztywno lampa/żarówa.
dwie puszki, kilka stałych słoików, lampiszcza, jakieś baterie, kabelki ...
doskonale zrozumiałem ;-)
pytasz o najlepsze efekty: najlepsze efekty uzyskałem do tej pory tylko kiedy wszystko ustawiam ręcznie (sprawdzenie efektu na wyświetlaczu + histogram ) - uwierz mi , że czasami sale weselne i oświetlenie na nich jest
bardzo wymagające pod względem wiedzy i sprzętu ....
przerabiałem to już bardzo wiele razy : jak światło do kitu na sali to nawet 3 lub 4 lampkami się błyska , najlepsze efekty można uzyskać jak zespół/dj mają ciekawe oświetlenie dobrej jakości .....
pozdrawiam
Paweł
odpisujesz drugi raz i nadal wygląda na to, że nie wiesz o co chodzi![]()
zapytam tak: CO MA PIERNIK DO WIATRAKA lol
Pomiar światła go interesuje a nie to jak świecisz czym świecisz i jakie jest światło lol.
Tryby pomiaru światła - Szeroki Kadr polecam
ja mam cały czas ustawiony matrycowy, ale to co kolega piszę wyżej ma trochę sensu, gdyż pomiar światła jak dla mnie na ciemnej sali nie ma zbyt dużego znaczenia, sala to większy pokój z lampami od góry i tylko czasem muzykanci mają dodatkowe lampi, częściej kolorowe światełka jak całe lampy. I w momencie gdy tylko robi się ciemno, przygasają światła, pomiar tutaj zbyt dużo nie zrobi jeżeli jedziesz na manualu, co najwyżej pomoże ale nie załatwi sprawy, wiadomo że trzeba trzymać się czasu rzędu 1/125-1/200 (chyba ze focisz z hss) żeby zdjecia wyszły ostre, chociaz ta dolna granica przy tańcu jest słaba. I tak poprostu z każdym zdjęciem dostosowuje sobie ustawienia na manualu, kompensuje światło z lampy , podbijam albo obniżam iso i zdjęcia wychodzą, bez specjalnego mierzenia czegokolwiek.
Szara karta , nie uzywam, kiedyś próbowałem ale później zauważyłem że różne elementy potrafią różnie wpłynąć na kolor naszego zdjęcia (inaczej odbite światło, np od ściany kolorowej czy drewnianej) więc znowu zabawa z kartą itd, wiec jakos niespecjalnie, na sali jest zazwyaczaj ktoś kto ma kołnierzyk albo białą sukienkę więc jest skąd pobrać info o bieli dla RAW'a![]()
Masz pytania, nie chcesz zaśmiecać forum, pisz na priv chętnie ci pomogę.
Matrycowy.
kalfilm.pl - Fotografia okolicznościowa
Fotografując staraj się pokazać to czego bez Ciebie, nikt by nie zobaczył... - Robert Bresson