Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Wątek: Pierwsza lustrzanka Canon 20D czy nikon D60

Miasto
    Warszawa

Domyślnie Pierwsza lustrzanka Canon 20D czy nikon D60

Jako że jestem nowym forumowiczem chciałbym wszystkich powitać

Przekopując fora nikona oraz canona nie natrafiłem na podobny temat dlatego pozwoliłem sobie takowy założyć i liczę na kilka podpowiedzi - wybrać będę musiał sam.

Od początku: dotychczas cykałem zdjęcia zwykłą cyfrówką to tu to tam, tak po prostu, nie nazwałbym tego nawet amatorstwem. Od jakiegoś czasu zainteresowało mnie to troszkę bardziej (pomyślałem że może wkręcę się w fotografie) powiedzmy przejście z poziomu zwykłego "cykacza" na amatora. W związku z tym narodził się pomysł zakupu pierwszej lustrzanki.

Nie jestem doświadczonym fotografem ani wielkim znawcą sprzętu wszystko ma się odbywać powoli i systematycznie, albo złapię bakcyla albo nie. Postanowiłem ograniczyć się do dwóch firm Canon oraz Nikon (nie faworyzuję tu nikogo). Przekopawszy internet (testy, recenzje opinie i porównania) nadal jestem "głupi", po długich namysłach wybrałem dwa modele Canon 20D oraz nikon D60 oba z kitami 18-55. Dobrze wiem że jest pomiędzy nimi dużo różnic, każdy z nich posiada jakieś wady i zalety jednak nie potrafię sobie odpowiedzieć który będzie lepszy do nauki i dla totalnego laika.

Ogólnie aparat będzie wykorzystywany w różnych sytuacjach przy różnym oświetleniu(przewaga światła naturalnego), różnej pogodzie (ale bez przesady), w pomieszczeniach zamkniętych oraz na otwartych przestrzeniach (ma być uniwersalny). Co ważne będą nim wykonywane zdjęcia osób uprawiających sport.

Dobrze wiem że nie ma rzeczy uniwersalnych i dobrych do wszystkiego, dużo zależy również od obiektywu którego na razie nie zamierzam zmieniać. Ja chciałbym po prostu wybrać ten lepszy

Obecnie mam na oku kilka nikonów D60 w cenie ok 500-600 zł oraz jedną 20D (ok 600zł). Wszystkie aparaty z przebiegiem ok 10tys klapnięć.

Pozdrawiam,
    Mateusz