Poszukuje statywu pod kamerke/kompakt, ktory da przynajmniej 1.5m wysokosci i co najwazniejsze - bedzie solidny i jaknajmniejszych rozmiarow po zlozeniu. Chodzi glownie o mobilnosc i wygode - ma byc niewielki po zlozeniu.
Poszukuje statywu pod kamerke/kompakt, ktory da przynajmniej 1.5m wysokosci i co najwazniejsze - bedzie solidny i jaknajmniejszych rozmiarow po zlozeniu. Chodzi glownie o mobilnosc i wygode - ma byc niewielki po zlozeniu.
Statyw z założenia nie ma być modny, tylko praktyczny i stabilny![]()
Benro to konstrukcja zerżnięta z Manfrotto i wykonana dość porządnie, ale przy aktualnych cenach wolałbym Manfrotto.
Sirui nie znam z praktyki, ale Triopo to raczej loteria - sąsiad posiada i często gubi nogiWykonany raczej kiepsko.
--- Kolejny post ---
Jesteś bardzo zadowolony, bo wypadają nogi ze statywu ? To dość odważna deklaracja.
Użytkuję od 2010roku Manfrotto 190XPROB made in Italy i nigdy nic z niego nie wypadłoGłowica kulowa 488RC2 i wszystko śmiga jak należy.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
zdecydowanie nie. jesli juz doszukiwac sie podobienstw to bardziej do Gitzo ale to co najwyzej nogi.
glowice Benro sa rzniete z Markinsa
w kazdym przypadku design i jakosc wykonania Benro sa o niebo lepsze niz Manfrotto
bez porownania jesli chodzi o jakosc z Manfrotto.
chociaz ww. Benro na pewno gorzej niz Sirui
co do nog to sie nie upieram. to trudno spartoli i nawet Manfrotto robi przyzwoite.
ale gowice?
w zyciu, przerobilem dwie MF i nikt mnie wiecej do tego nie zmusi. toporne, ordynarnie kute dziadostwo...
stawianie tego w jednej linii z Benro a tym bardziej Sirui, to mezalians...
Sirui jest znakomite. z Triopo mam tylko glowice, i to mala po*******ke (RS-1), ale to o dziwo do okazjonalnej pracy,
tak jak bylo kupione, w zupelnosci wystarcza pod 600D + 15-85.
mechanicznie i tak robi porzadniejsze wrazenie niz 486RC2 a wazy bez porownania mniej
w takim razie nie bierz nigdy w zadnym sklepie do reki Benro czy Sirui![]()
Pisząc o podobieństwie Benro czy Gitzo do Manfrotto miałem na myśli nogi a nie głowiceJeśli chodzi o design, to specjalnie nie widzę różnicy - chyba, że kolorystykę masz na myśli.
Jeśli chodzi o głowice kulowe, to ja z kolei u Manfrotto nie widziałem kutych elementów, bo one raczej z odlewów ciśnieniowych robione a nie z odkówek. Kula za to jest z tworzywa.
Sirui nie oceniam, bo nigdy w ręku nie miałem. Natomiast Triopo, to niestety w większości w Chinach robione. Nie podoba mi się wykonanie, ale to moje zdanie.
W Manfrotto najbardziej mi pasuje, że można obracać pałąkiem z głowicą w płaszczyźnie pionowej o 180 stopni praktycznie jednym ruchem ręki. Kupiłem go jako nowy, okazyjnie za dobre pieniądze.
Póki co innych konstrukcji do ręki brał nie będę, bo ta mi w zupełności wystarcza![]()
Ostatnio edytowane przez Bolek02 ; 05-10-2013 o 14:52
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Wspaniały wątek i sporo ciekawych informacji z niego udało mi sie pozyskać. Już jestem po wyborze statywu i głowicy. Po wielu oględzinach padło na manfrotto. Dziękuję wszystkim którzy się do tego przyczynili. Oczywiście już jestem po testach zakupionego sprzętu.
a ja mam do teraz dylemat co wybrać do max 250 zł, aby chociaż mogło utrzymać to co ma się w stopce (po lewej stronie)
Masz spore wymagania co do sprzętu przy tak niskiej przewidywanej cenie statywu. Twoje puszki nie są zbyt lekkie, więc nogi muszą być porządne.
Będziesz musiał zaakceptować kompromisowe rozwiązania lub nieco dozbierać. Za 250zł zestawu z porządną głowicą raczej nie kupisz![]()
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII