Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: nie otwiera sie EOS utilities

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2011
    Miasto
    wawa
    Posty
    3

    Exclamation nie otwiera sie EOS utilities

    To moj pierwszy wpis na forum Canon i chciałabym się przywitać.

    Mam problem: przestała mi nagle (jakoś po aktualizacji Windows XP) działać Eos Utility.
    Jednocześnie, pozostałe składniki z płyty Eos Solution disc dołączonej działają bezproblemu np Digital Photo Professional.

    Podczas prób otworzenia programu Eos Utility pojawia się nastepujący komunikat:

    "Wystąpił błąd z aplikacją Eos utility i zostanie ona zamknięta.
    Jeśli jesteś w trakcie pracy dane nad którymi pracujesz mogą zostać utracone."
    (komunikat ten sie wyświetla w 'Canonowym' a nie windowsowym okienku)

    Proszę o pomoc, bowiem poczyniłam wiele(!) kroków i nic nie pomaga:-(
    m.in.:
    - wielokrotne odinstalowanie i ponowne zainstalowanie Eos Utlily jak i całego pakietu

    - zrobilam wyczyszczenie systemu m,in CC Cleaner, Auglog Boost Speed, szukalam bledow windows przez program Norton Windows Cleaner, Registy Defrag itd.

    - w menedżerze sterowania - odinstalowałam i ponownie zainstalowałam sterownik aparatu (Canon 5 D Mark II) co nie pomoglo
    - komputer prawidłowo 'widzi' aparat, i komunikat wyświetla że aparat działa poprawnie

    - upewniłam się że w opcjach Windows jest włączone zarządzanie zdjęciami przez program Windowsa (kreator skanera i aparatu fotograficznego)

    --------------------------------------------------------------------------
    Problem w tym, że aplikacja Eos Utlility nie chce się otworzyć (niezależnie od tego czy aparat jest podłączony lub nie).

    Pojawia się klepsydra, tak jakby aplikacja zaczynała się otwierać, a następnie wyświetla się wyżej opisany komunikat. :-|

    Dodam jeszcze że przez rok aplikacja działała bez problemu.

    Dzięki z góry za odpowiedzi !

    :grin:
    Ostatnio edytowane przez zuzan ; 28-08-2011 o 15:26

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Tezet-gdynia
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    1 283

    Domyślnie

    1) Sprobuj zainstalowac inna wersje - jesli posiadasz, lub z netu
    2) Sprobuj wlaczyc wlasciwosci pliku/skrotu odpowiedzialnego za odpalanie programu, zakladka zgodnosc, zaznacz: uruchom program w trybie zgodnosci z: i tam wybierz pokolei wszystkie opcje, az ktoras zadziala.

    Jesli zadna nie odpali, chyba reinstal systemu albo bibliotek. Chociaz nie wiem czy aktualizacja pomoze.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2011
    Miasto
    wawa
    Posty
    3

    Domyślnie

    Terzet, dzięki za rady :-)

    niestety opcja zmian zgodności nie pomogła.

    Czy wierz może gdzie można ściągnąć (legalne) oprogramowanie Eos Solution disc ?
    Bo je mam tylko na płytce ktorą dostałam z aparatem.

    Jeszcze dodam że nie jest to błąd płytki, bo instalowałam wczoraj na kompie znajomych (by móc wogole ściagnac foty z aparatu przez kreator skanera i aparatu fotki nie chcialy się ściagnąć (kolejny jakiś błąd

    Pozostaje mi zatem prawdopodobnie reinstal systemu..

    Aha, jeszcze mi przyszło do głowy - wydaje mi się że ten problem sie pojawił gdy ostatnim razem w trakcie ściaganie fotek z aparatu komp sie zawiesil, czyli jakby nie dokonczyl 'zadania' sciagniecia zdjec, czy moze to moze taki blad powodowac?

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie

    Posiadając oryginał płyty, który wymagany jest do wgrania najnowszych wersji, to nie ma problemu, a najnowsze wersje ściągniesz ze strony canona

    ten link powinien zadziałać (wybrany dla aparatu 5D)
    http://software.canon-europe.com/sof...161.asp?model=

    Napisz jeszcze jakie błędy są (jeżeli są) w logach systemowych windowsa (w polskiej wersji chyba jest to "dziennik zdarzeń" - mam na myśli "Event Viewer", w momencie powstania błędu aplikacji (czas, godzina) - wszystko co jest oznaczone jako błąd (zobacz błędy aplikacji i systemu)

  5. #5
    Początki nałogu Awatar fotokor1
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    373

    Domyślnie

    podepnę się pod wątek, wprawdzie dotyczy zoombrowsera ale może ktoś podpowie, od wczoraj nie mogę wywoływać w nim RAW, zainstalowałam wszystko z płytki od nowa, dograłam nowsze wersje ze strony canon.polska i nic, nie wiem co mam nie tak dotychczas wszystko było ok. na kompie mam windows 7, ktoś ma jakieś pomysły?
    Dobre body, palnik oraz szkiełka: Canon EF 50/1,8 II, Canon EF 100 f/2.8 Macro USM, Canon EF 70-200/4 L, Canon 35 1.4 L, canon 17-40/4L, canon fish eye, 24-105/4L, Bilora 1122 i inne drobiazgi

  6. #6
    Początki nałogu Awatar biodar
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    255

    Domyślnie

    swego czasu miałem podobny problem i u mnie windows po jakies aktualizacji przestał widzieć EU jako program domyslny do otwierania zdjęć z aparatu. Po podłączeniu aparatu, aparat pojawiał się tylko jako dysk i tam były opcje. Wybrałem "otwieraj zawsze przez EU" i pomogło.

    a co do raw - też mi się nie otwiera do edycji(windows vista), tzn dopiero po kliknięciu "display original image" zamienia go na tiff i dopiero można edytować, lub mogę plik niezależnie otworzyc w DPP i obrabiac jako raw. Nie wiem czy tak ma być czy tylko u mnie tak jest
    Ostatnio edytowane przez biodar ; 28-08-2011 o 17:51

  7. #7
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fotokor1 Zobacz posta
    .... na kompie mam windows 7, ktoś ma jakieś pomysły?
    Zoombrowser dość długo nie działał na Win 7 64 bit dopiero niedawno C wypuścił wersję pod 64 bit

    Wersja 6.7.2.33 działa bez problemu.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  8. #8
    Początki nałogu Awatar fotokor1
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    373

    Domyślnie

    Januszu mam właśnie tą wersję
    Dobre body, palnik oraz szkiełka: Canon EF 50/1,8 II, Canon EF 100 f/2.8 Macro USM, Canon EF 70-200/4 L, Canon 35 1.4 L, canon 17-40/4L, canon fish eye, 24-105/4L, Bilora 1122 i inne drobiazgi

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2011
    Miasto
    wawa
    Posty
    3

    Domyślnie

    7 four thanks

    niestety upload ze strony Canona nie pomogl,

    gdzie można znaleźć błędy systemowe windowsa (logy systemowe)?

  10. #10
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    62

    Domyślnie

    Ściągnij wszelkie Microsoft.Net framework, poczynając od 5.0. Któraś z aktualizacji 7, Visty i wcześniejszych je "morduje".
    Ostatnio edytowane przez tarant ; 29-08-2011 o 00:31
    PS S5 IS, 7D + C 15-85 IS USM, C 55 - 250 IS, C 50 1.4 USM, 430 EX

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •