Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Raynox Konwerter makro... ale o co chodzi...

Domyślnie Raynox Konwerter makro... ale o co chodzi...

Tak właśnie, jestem totalnym amatorem! i mam zagwostkę... dużo czytam ale czasem natłok różnych informacji już mi miesza w głowie... zatem do Was wszystkich, którzy to rozumieją bardziej niż ja... jaka jest różnica i czy w ogóle jest i czy można i o co chodzi przy zastosowaniu konwertera przy obiektywie przykładowo 70-300 a na przykład stałce 180 macro... może to jest totalnie durne pytanie i jak tak to przepraszam ale kurcze już naprawdę mi się to miesza wszystko...

Początki nałogu Awatar OrzelPiotr
    Miasto
    St-ce

Domyślnie

Wszystko jest kwestią powiększenia - 180 macro ma 1:1, natomiast 70-300 coś koło 1:4 - czytać to należy tak, że obraz z 70-300 jest około 4 razy mniejszy od 180 macro. Nie ma to związku z ogniskową obiektywu a wyłącznie z jego budową optyczną. Tym samym wszelkiego rodzaju soczewki, tuleje pośrednia dadzą większy obraz obiektu w połączeniu z 180 macro.

Pełne uzależnienie Awatar Leon007
    Miasto
    wieś, nie miasto

Domyślnie

Żeby zrozumieć zależności w makrofotografii warto sobie przypomnieć optykę:
    równanie soczewki 1/x+1/y=1/f - wyjaśnia zależności dla obiektywów makro i pierścieni pośrednich
    i równanie na ogniskową wypadkową dwóch soczewek 1/f= 1/f1+1/f2 - to dla przypadku konwerterów i soczewek.

Początki nałogu Awatar WiatruMistrz
    Miasto
    Częstochowa

Domyślnie

Pod każdym względem bije obiektyw 180mm makro dedykowany nawet najostrzejsze obiektywy z raynoxem bo one nie ostrzą na nieskonczoność, pracują w określonym zakresie, powiekszenie jest dobre od 100mm w górę, miałem go z canonem 55-250IS i ładne dało się powiekszenia robić i fajne fotki ale to jest rozwiązanie sprawdzające się w określonych warunkach...mam teraz tylko C100mm2.8/usm i nie wróciłbym do tamtej protezy.
    Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D