Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Długie tanie tele - obiektyw lustrzany ?

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    42

    Domyślnie Długie tanie tele - obiektyw lustrzany ?

    Cześć,

    Zawsze korciło mnie żeby kupić jakieś bardzo długie tele i uprawiać street photo z dużej odległości (np. rozstawić się ze statywem 30m od wejścia do metra). Canon ma dużo ciekawych L-ek o długich ogniskowych, ale wiem że używałbym tego szkła sporadycznie, więc nie chcę wydawać na nie fortuny (tak powiedzmy 200 EUR - nie zależy mi strasznie na zdjęciach jak żyleta).

    Idealnym rozwiązaniem wydają się więc obiektywy lustrzane - nie dość że mają przystępne ceny, to jeszcze są dość krótkie, dzięki czemu nie będą zwracać uwagi fotografowanego... zaś specyficzny bokeh "obwarzankowy" nawet mi się podoba i myślę że można za jego pomocą uzyskać ciekawy efekt artystyczny (np. jak poniżej).


    A więc, przechodząc do pytania - jaki obiektyw wybrać ? Np. Samyang ma w ofercie "mirrorów" 500/6.3, 500/8 i 800/8. Gdzieś widziałem że istnieje Sigma 600/8, ale chyba już nie jest produkowana ? Mieliście z nimi styczność ? I czy istnieją w ogóle obiektywy lustrzane pod Canona z działającym autofocusem ?

    A może powinienem sobie wybić ten pomysł z głowy bo przy takich ogniskowych (cokolwiek między 350 a 600mm), bez stabilizacji, z ręcznym ostrzeniem i na APS-C to wyjdzie mi jedno zdjęcie na 100...

  2. #2
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 191

    Domyślnie

    zasadniczo, streetphoto doklanie nie na tym polega, zeby walic z dlugiej rury. to sie wtedy nazywa podgladactwo.

    co do pytania - sila rzeczy cudow pod wzgledem jakosci optycznie nie mozna oczekiwac. rowniez AF - to jest, o ile mnie pamiec nie myli, niewykonalne konstrukcyjnie.

    na pierwszy ogien proponowalbym ruskiego Rubinara albo Samyanga - co sie da taniej kupic.
    www albo tez flickr

  3. #3
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    370

    Domyślnie

    jak masz live view to ostrzenie reczne nie boli akurat
    na ciamciangi uwazaj bo niewszystkie ostrzą na niekończoność i ostrzą chyba od 50m dopiero
    W fotografii najważniejszy jest pomysł, dobre światło i jeszcze raz pieniądze.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Jedyny obiektyw lustrzany z AF jaki znam to Minolta/Sony. I działa całkiem sprawnie (tylko centralny).

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    co do pytania - sila rzeczy cudow pod wzgledem jakosci optycznie nie mozna oczekiwac. rowniez AF - to jest, o ile mnie pamiec nie myli, niewykonalne konstrukcyjnie.
    Niewykonalna (bardzotrudnowykonalna) konstrukcyjnie to jest przysłona. AF po prostu nie opłaca się robić (pewnie wymagałby dużego silnika) - chyba że da się "na śrubkę" (vide post MC_)
    zdRAWki
    Fotograf platoniczny

  6. #6
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 191

    Domyślnie

    OK, dzieki za sprostowanie. to z przyslona to wiadome, co do AF to nie mialem pewnosci, ale o ile dobrze widze (http://www.mhohner.de/sony-minolta/lenses.php) to to faktycznie ze srubokreta sie dalo zrobic.

    jakby nie kombinowal... z braku laku takie zwierciadlane szkielko moze byc. 500mm w zwyklej konstrukcji to juz zupelnie inna kategoria wagowa i cenowa...
    www albo tez flickr

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Miałem możliwość używać trochę zarówno w wersji Minolty jak i Sony (różnią się tylko napisem).
    AF - jak już wspomniałem tylko z czujnikiem środkowym, ale jeśli chodzi o prędkość i skuteczność to nie odbiegał od np. CZ 16-80.
    Obrazek - szkło nie jest megaostre, ale spokojnie daje radę. Gdybym miał porównać ostrość to chyba Sigma 70-300APO, ale poniżej 200mm. Kontrast trochę mógłby być lepszy, ale to obecnie żaden problem przy obróbce. Bokeh czasami wychodził specyficzny (mi nie przeszkadza) a czasami nie. Zależy od kadru. Olbrzymią zaletą szkła jest brak CA.
    Kolega do tego obiektywu podpinał także pierścienie pośrednie i genialne makro wychodziło.

  8. #8
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    Ja mam 500/8 na m42. Na cropie dosc ciezko jest ustawic ostrosc w szybkim tempie, z poruszajacym sie ludkiem w kadre takze nie jest rozowo, zwlaszcza ze robiac zdjecia z reki obraz trzesie sie dosc znacznie. Pewnie, ze z braku laku dobrze jest miec cos takiego, ale szczerze poszukalbym raczej stalki w rejonach 300mm, np. mialem kiedys Taira 3S ktory od pelnej dziury ( 4.5 ) dawal juz przyzwoity obrazek. Po przymknieciu do takiego f/8 spokojnie mozna to kadrowac a jakos bedzie bardzo fajna, poza zdjeciami pod swiatlo.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •