Strona 1 z 16 12311 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 151

Wątek: Mechanicznie uszkodzona matryca

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    43

    Domyślnie Mechanicznie uszkodzona matryca

    Pisze u was bo na nikonie nic mi nie poradzili.

    Mialam pewien problem jakis czas temu. Pojawialy mi sie na zdjeciach plamy, czarne wiec zanioslam aparat do serwisu (D70) co by mi wyczyscili matryce. Nastepnego dnia okazalo sie ze nie pobiora ode mnie kosztow bo mam plame nie do usuniecia. Z ekspertyzy wynika ze jest to uszkodzenie mechaniczne spowodowane przeze mnie. Ja zapewniam ze tak nie jest bo nie wsadzalam tam nic, nie rysowalam, nie zachlpapalam nie wymienilalam obiektywu na deszczu ani na budowie...wszystko zgodnie z przenaczeniem. no ale nikon stwierdzil ze to moja wina. Aparat mam od lipca wiec jest na gwarancji, no ale jak moge zareklamowac cos jesli oni twierdza ze to moja wina. Pan z serwisu odeslalal mnie do sklepu w ktorym kupilam sprzet zebym tam zerklamowala no i facet w sklepie zaczal dzwonic do nikona. ponoc powinnam zglosic sie do dzialu handlowego bo tak powiedzieli mu w serwisie nikon ale potem jak przyszlam po aparat byl tak mily i zadzwonil do dzialu handlowego, gdzie to niby ja sie mialam z tym problemem zglosic. w dziale handlowym powiedzili ze tym sie zajma w serwisie wiec przelaczyli pana do serwisu a w serwisie ze oni sie tym nie zajmuja i przelaczyli pana do kierwonika ktory czytaj jak wyzej stwierdzil ze ja jestem temu winna bo uszkodzenie jest mechaniczne (no bo skoro plama byla przed czyszczeniem i jest po to cos sie z ta matryca musialo stac)...

    no i w takim razie co powinnam zrobic?
    mam gwarancje ale matryce wg kierownika powinnam wymienic na swoj koszt...

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Domagać się od sprzedawcy przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego na piśmie i odpowiedzi również na piśmie. Sprzedawcy - nie w serwisie, nie u Nikona, tylko u sprzedawcy. To oni mają udowodnić, że wadę spowodowałeś Ty. Jeśli nie zrobią tego, to zostają różne pseudo-przydatne organizacje w stylu Federacji Konsumentów, Rzecznika Konsumentów, albo sąd.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  3. #3
    Uzależniony Awatar gawryl
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Bialystok
    Wiek
    47
    Posty
    810

    Domyślnie

    pracujac pare lat w sklepie z kompami (uff, stare zle czasy) polityka byla prosta: wciskanie kitu kupujacemu, ze jak dostaje gwarancje ,,zewnetrzna'' (oddzielny papierek od producenta danego podzespolu) to juz my (firma sprzedajaca) nie ma z tym nic wspolnego. bylo to celowe granie na ludzkiej nieznajomosci prawa polskiego (konsumenckiego).w Twoim przypadku jest podobnie. slowa Tomka popieram - powodzenia.
    350d, KIT 18-55, 50/f1.8, 100-300/f4.5-5.6 USM, 420EX. www.gawryl.pl

  4. #4
    Coś już napisał Awatar amperior
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    44
    Posty
    80

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gawryl
    pracujac pare lat w sklepie z kompami (uff, stare zle czasy)
    hehe, no fakt
    nieźle ładowałeś kit :-)

  5. #5
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    uwazam, iz na forum nikona dostalas satysfakcjonujaca odpowiedz - nic w tej sprawie wiecej zrobic nie mozesz

    straszenie sadami i innymi instytucjami nic nie da, skoro serwis stwierdza iz jest to wada ktora powstala na skutek zlego uzytkowania sprzetu.

    co do domniemania i udowadniania, przyklad z forum nikona, bo juz mi sie nowego wymyslac nie chce - jezeli rozbijesz samochod, to zajedziesz do salonu i powiesz, ze to nie ty i chcesz nowy?

    mysle ze nie ma co sie rozwodzic nad ta sprawa - bo powstanie kolejny watek na kilka stron gdzie zacznie sie cytowanie ustaw, ktorych osoby cytujace nie rozumieja i beda wprowadzaly w blad innych

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    w przypadku powtórzenia się sytuacji, tym razem z udziałem sprzedawcy, od serwisu Nikona zażądałbym na piśmie opini specjalisty, co konkretnie jest uszkodzone i jak niby miało doijść do tego z twojej strony. Jestem przekonany, że nie będą w stanie stwierdzić jednoznacznie, kto spowodował problem, a w takich przypadkach spada to na producenta.

    Z innej beczki - rozumiem, że problem pojawił się w trakcie użytkowania? Jeśli tak, to rzeczywiście mogłaś coś tam zabrudzić
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha
    straszenie sadami i innymi instytucjami nic nie da, skoro serwis stwierdza iz jest to wada ktora powstala na skutek zlego uzytkowania sprzetu.
    no czacha, chyba za bardzo wziąłeś do siebie szkolenbia z obsługi klienta..
    Przecież nawet nie wiemy, co serwis Nikona tam takiego znalazł. Jestem bardzo ciekawy, czy będą w ogóle potrafili sprecyzować problem, czy tylko olewają klienta i ida na łatwiznę.

    Miałem podobną sytuację z rowerem. Mam dobry rower górski marki Kona, za który przyszło mi sporo zapłacić. I po dwóch miesiącach zerwałem bęben w wolnobiegu jadąc osrto pod górę. Sprzedawca oczywiście że moja wina, że jeszcze im się nie zdarzyło itp. Kiedy ich poprosiłem o dokładne opisanie wady na piśmie i poinformowałem, że wyślę je do dystrybutora, nagle zmienili taktykę i powiedzieli, że wysyłać nie trzeba, oni sami wezwą specjalistę od producenta wolnobiegu (Shimano). Facet jeszcze do nich nie przyjechał, a oni już, że opinia fachowca jest taka, że skakałem na rowerze z hopek

    Zadzwoniłem do Wa-wy do dystrybutora i po 5 minutach ten życzliwy pan załatwił sprawę. Powiedział, że i tak nie byłby w stanie mi udowodnić mojej winy (której zresztą nie podejrzewał).Skelp dostał informację, że na własny koszt mają mi wszystko wymienić, bo inaczej odbierze im licencje i pouczył ich jak się traktuje klienta. Już mnie tam nie lubią ale jestem przekonany, że przez jakiś czas będą uczciwi.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Ja z uszkodzeniem mechanicznym miałem taką sytuację: kupiłem kontroler USB z portami zewnętrznymi. W zestawie min. instrukcji. Podłączam śledz z portami i z kontrolera poszedł dym. Sprzedawca twierdzi, że uszkodzenie mechaniczne, moja wina, więc nie uzna reklamacji. Nie chciało mi się walczyć, więc dałem nega na allegro i tyle.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  9. #9
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    ustrzec od takich sytuacji mozna sie w jeden sposob - za kazdym razem sprawdzac kupujacy sprzet w sklepie. nigdy nie sprzedalem aparatu bez wlaczenia i przetestowania, statywu bez sprawdzenia blokad na nogach itp.

    w moim interesie lezy aby klient dostal sprawny towar i nie wracal z nim na reklamacje - w przypadku uszkodzenia matrycy, ktora zostala zgloszona dopiero po kilku miesiacach... no sorry..

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    całkowicie wykluczasz, że taka wada mogła się pojawić bez winy użytkownika???
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 1 z 16 12311 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •