Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Wątek: Jak dobrać filtr do obiektywu?

młoda
    Guest

Lightbulb Jak dobrać filtr do obiektywu?

Czyli pytanie nowicjuszki.
    Zaznaczam że jestem totalnie zielona i mam nadzieję że moje pytanie nie przyprawi nikogo o zawał serca ;P

Konkretnie - chodzi mi o to na jakiej zasadzie dopasowuje się filtry do obiektywów. Przykładowo mam EOSa 350d z kitem 18-55 i chcę do niego dobrać filtr UV... Jak to zrobić? Wskoczyłam na allegro i podział filtrów jest : 49mm, 52mm, 55mm, 58mm itd... I nie bardzo wiem gdzie dalej szukać.

Proszę o odpowiedź, to dla mnie ważne. Dopiero się uczę, nie wiem jeszcze co z czym `się je`
    Potem można temat wywalić

Pozdrawiam

gajowy Awatar akustyk
    Miasto
    holandia

Domyślnie

na obiektywie powinno byc napisane jaka jest srednica mocowania filtra. z reguly z przodu, obok soczewki. jesli nie ma, to trzeba sprawdzic na pudelku lub w instrukcji.

18-55 ma mocowanie 58 mm
    www albo tez flickr

Pełne uzależnienie
    Miasto
    Bydgoszcz.

Domyślnie

Niestety jakośc filtra jest ważna ,zwykle im drozszy tym lepszy.Pozdrawiam.

Pełne uzależnienie

Domyślnie

Zacznij naukę od czytania instrukcji, to nie boli, a sporo wyjasnia
    W przypadku kita taki filtr ma niewielki sens ze względów finansowych. Dobry filtr nie bedzie wiele tańszy od obiektywu.
    Ostatnio edytowane przez fret ; 29-03-2008 o 10:31

Bywalec Awatar Dragunov
    Miasto
    Wrocław

Domyślnie

Za fretem, trochę poczytaj o filtrach, np. tu: http://www.optyczne.pl/5.1-Inne_test...tr%F3w_UV.html

pzdr
    7D l EOS 30 Date l sure shot WP-1 l 40/2.8 l SPEEDLITE 580EXll l MAMIYA RB67 + SEKOR 90/3.8
    http://piotrplyszewski.pl/

Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Miasto
    Wadowice,Kraków

Domyślnie

powiem,więcej dobry filtr będzie droższy od kita a pożytek z niego żaden... Czytaj dziewczyno nim twe lata przeminą:-) kto czyta nie błądzi...

Pełne uzależnienie Awatar ewg

Domyślnie