Jak wygląda sytuacja Sigmy art 35mm 1.4 pod Canona R6 pod kątem kalibracji? Czy to prawda że trzeba go kalibrować?![]()
Jak wygląda sytuacja Sigmy art 35mm 1.4 pod Canona R6 pod kątem kalibracji? Czy to prawda że trzeba go kalibrować?![]()
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Nie kalibrowałem pod Rki żadnej sigmy. Nie widziałem potrzeby. Mam trzy arty EF 35/50/135. Sądzę że to jedne z najlepszych, obecnie tak tanich stałek do RF. Nowe stalki RF L może i są lepsze jednak w praktyce to nie wiem czy ktoś zauważy różnice między nimi a starszymi sigmami EF.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 01-11-2024 o 17:21
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
A kojarzysz jak optycznie w porównaniu do tej Sigmy wypada Canon 35 1.4 pierwsza wersja?
Nigdy nie miałem 35 L Canona ale sądzę że art jest lepszy od wersji drugiej tej Lki. Mam na myśli ostrość na f1.4.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 01-11-2024 o 18:43
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Roger z Lensrentals tak to widzi (a przebadał to solidnie):
"My only real message here is that particularly when comparing MTF between the Canon 35mm f/1.4 Mk II to the Sigma 35mm f/1.4 Art, trying to split hairs and finding a difference between them is pretty silly. There’s probably as much difference between two copies of the Canon, or two copies of the Sigma, as there is between the Canon and Sigma overall."
https://www.lensrentals.com/blog/201...b5IpiWmmGmOw74
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Powszechnie wiadomo że kalibracja pod bezlustra nie jest potrzebna, po za jednym jedynym wyjątkowym egzemplarzem R7 o którym ktoś pewnie kiedyś książkę napisze![]()
Dlatego też nie sądzę aby w najbliżej dającej się przewidzieć przyszłości nachodziała mnie myśl aby rozważać stałki Lki RF 35/50/135
Największe różnice między nowymi Lkami RF a starymi Sigmami Art EF są nie optycznie a w cenie. Może i AF jest lepszy w RFach ale gdy przychodzi do cen to wolę Sigmy te co mamSą cały czas ok nawet przy 45mpix. A nawet gdyby były Sigmy słabsze, osobiście więcej tej ostrości już nie potrzebuję
![]()
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 01-11-2024 o 19:39
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Sigma art działać w punkt z Rkami. Miałem front focus ze starymi Canonami że złotym paskiem 50 1.4 i 85 1.8. miałem tak z Eos R, nie testowałam z innym body.
Mikro kalibracja w założeniach miała kompensować mikro różnice spowodowane tym, że czujniki ostrości były osobno od matrycy. Jednak przydawała się także przy pływającej płaszczyźnie ostrości obiektywów. Nie wiem jak obecne bezlusterkowce radzą sobie z tym zjawiskiem.
R3 + RF85LDS