Ostatnio edytowane przez cybulski ; 19-09-2023 o 11:09
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 19-09-2023 o 11:22
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
No własnie, R ma "starą" matrycę - mikrosoczewki na niej są mniej zoptymalizowane do dużych kątów padania światła bo to matryca od lustra (EOS 5D IV). Często masz winietę magentowatą na tym korpusie. Na R5 jest zupełnie inaczej. Dlatego napisałem że to pierwszy EOS R z nowoczesną matrycą. Z EOS R można sobie poradzić w Capture One bo ma funkcję LCC - robisz zdj. szarej/białej powierzchni i ta funkcja zdejmuje ci zafarb - i robisz taki profil który potem stosujesz do danych zdj. Co ciekawe nie zależy to tak bardzo od ogniskowej. VM 35/1.4II nie ma zafarby na R a dłuższe ogniskowe jak VM 50/1.5II czy VM 50/1.2 mają zafarb. To kosztem tego że masz bardzo małe obiektywy i one mają bardzo cofnięte tylne soczewki. Nie wiem jak VM 50/1.1 bo go nigdy nie miałem. Powyżej 50mm to już nie ma znaczenia matryca.
Oki kumam.
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Tak samo będzie się działo podpinając obiektyw Voigtlander NOKTON 50mm F1 Aspherical RF pod wybrane modele aparatów firmy Canon.
https://www-cosina-co-jp.translate.g..._x_tr_pto=wapp
*1 Due to the optical characteristics of the lenses, magenta overlay may occur at the periphery of the screen depending on the shooting conditions for EOS R, RP, and R6.
https://www.youtube.com/watch?v=b6Dz_G-Z-jMA couple of quick shots that were taken with the new Voigtlander Nokton 50mm f1 Aspherical RF mount at CP+ 2023 on a Canon R5.
Tu przykład VM 50/1.2
Mam też EF 50/1.2L - ale jednak ELka jest słabsza jeśli chodzi o ostrość i kontrast. Ma swój klimat i ogólnie zdj jest ostre. Ma też AF. Ale jak nie muszę mieć AF to zawsze biorę VM 50/1.2.
EF 50L nie należy do demonów ostrości na 1.2. Używałem jej na 5dmk4 i nie doczekała u mnie do Rki. Natomiast ef 85L II się broni choć RF jest dużo lepszy w kwestii ostrości na pewno. Ale czy bebła równie fajnie? różnie się wypowiadają.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 19-09-2023 o 14:48
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Wygląda ogólnie jak sigma 50 art. Noo może i ostrzej
--- Kolejny post ---
Podejrzewam że w portrecie pokazuje ten VM też na co go stać.
--- Kolejny post ---
Hehe, chyba przez pomyłkę wrzuciłeś tutaj tą fotkęto szkło widać że do niczego się nie nadaje o czym tutaj piszemy ..oprócz chyba zoumowania.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 20-09-2023 o 06:24
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||