Czy warto kupić 1ds mark III do reportaż
Czy warto kupić 1ds mark III do reportaż
Odpowiedz sobie najpierw na pytanie, czy warto kupować aparat z 2007 roku z ISO 100-1600, gdy można kupić taniej puszki FF z 2013 roku z ISO 100-25600.
Ostatnio edytowane przez candar ; 30-06-2019 o 21:32
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Witam,
kupiłem EOS 1Ds Mark III w tym roku właśnie z tym, że nie zajmuję się zdjęciami reporterskimi i zakres ISO 100 - 1600 jest dla mnie wystarczający.
Ogólnie jestem zadowolony ponieważ aparat spełnia moje oczekiwania w fotografii portretu, krajobrazu czy rodzinnej.
Jest niestety kłopot z seryjnym wykonywaniem zdjęć przy zapisie RAW na CF i JPG na SD - szybko zapycha się bufor i w praktyce mam tak, że 2 zdjęcia i czekam chwilkę na zapis.
To może być dodatkowa słabość (obok ISO) przy chęci wykorzystania tego aparatu do reportażu.
Amatorsko: cyfrowo i analogowo
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Nigdy nie pociągała mnie seria 1D (wyjątkiem seria analogowa F1 i F1N, którego mam do dziś z AE Motor Drive FN, który zawsze mogę odpiąć gdy go nie potrzebuję) bo seria 5D była optymalna pod każdym względem a na wojnę się jakoś nie wybierałem.
Jak słusznie wyżej wspomniano w 1Ds mark III przy zapisie RAW oraz jednoczesnym RAW i JPEG z czułością 1600 ISO i migawce 1/1000 sekundy bufor zapełnia po niecałych dwóch sekundach. Jeśli po zapełnieniu pamięci spust migawki nie zostanie zwolniony, 1Ds Mark III będzie wykonywał dwa zdjęcia w nieregularnych odstępach co 5 sekund (RAW plus JPEG). O ISO 100-1600 pisałem już wcześniej. Reportażowo wielka porażka, ale jeśli ktoś przedkłada ergonomię nad użyteczność aparatu to jego prywatna sprawa.
Ostatnio edytowane przez candar ; 02-07-2019 o 18:52
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Sam co prawdą ze zdjęć "ludzkich" robię głownie streetphoto i komercyjnie reportaże przemysłowe, ale znam trochę fotoreporterów prasowych i wiem jedno. Od dawien dawna trend jest taki, żeby mieć jak najlżejsze aparat, a nie na odwrót. Nawet na wojnę mało kto bierze jedynki. Do niedawana standardem w Canonie były piątki, począwszy od wersji pierwszej, potem doszły szóstki, a to wszystko wypierane jest przez bezlusterkowce. Ciężki sprzęt ma jeszcze zastosowanie w fotografii sportowej i przyrodniczej (AF ciągły, 10 klatek na sekundę itp), ale w pozostałych dziedzinach już dawno został wyparty przez lżejsze modele. I nie jest to kwestia tego że Polska to biedny kraj. Popatrz czym robią fotoreporterzy Magnum, czy VII Photos, tam króluję Fuji, Sony, Leica, Olympus a z dużych aparatów Canon z serii 5. Nie zdziwiłbym się żeby na dzień dzisiejszy więcej jedynek było używanych przez amatorów sprzętowców niż ludzi zawodowo zajmujących się fotografią.