Zobacz pełną wersję : Zdjęcie czarnego psa
Jak zrobić dobrze zdjęcie czarnego psa.
Mamy teriera rosyjskiego, a to bydlątko jest czarne. Robię od czasu doczasu zdjęcia na wystawach psów- ale w 98% tych czarnych i wtedy gdy jest nasza suczka wystawiana. Może jakaś podpowiedż czym robić, jakie czasy naświetlania nastawiać, co psuję, i co można poprawić........
Poniżej zdjęcie tego czarnego. Celowo zrobione pod słońce, czarny służy jako tło (specjalnie spartolone). Sprzęt jakim dysponuję w podpisie.
http://img96.imageshack.us/img96/2624/200606210520xy.jpg
Więcej moich nietrafionych fotek >>> tutaj (http://www.tchiorny.net/viewtopic.php?t=787&start=15) << i po wpisaniu w szukaj na stronę RobertN w różnych działach.
Zdjęcia z moim podpisem-przerabiane, bez podpisu- tylko zmniejszone bez wyostrzania wstawione przez znajomych.
pozdr Robert
Oakhallow
21-06-2006, 16:05
Jak dla mnie zdjęcie jest ok. Mam ten sam problem z moim czarnym labradorem. W słoneczny dzień pogodziłem się, że będzie po prostu bryłą na tle, inaczej tło jest przepalone. Zresztą jakie detale chciałbyś pokazać? Dużo lepiej wychodzą zdjęcia w mieszkaniu, wtedy pomiar matrycowy i ew niewielka korekcja na minus.
Oakhallow
(..........). Zresztą jakie detale chciałbyś pokazać? (...........)
Oakhallow
Futerko, 20 cm bródkę, owłosione łapki w biegu....... ;/
pozdr Robert
Avadra_K
21-06-2006, 16:17
Miałem, mam ten sam problem - w wypadku waszych psów jest ciut lepiej - na dłuższej sierści światło się załamuje, natomiast w wypadku dobermana, sierść tworzy coś na kształt czarnego lustra. Przy robieniu pod światło możesz doświetlić psa lampą, albo odrobinkę złagodzić światło stawiając blendę pomiędzy Tobą a psem, tak aby odbiła światło - to chyba jedyny sposób. Raz spróbowałem z filtrem (czarna hoya) ale efekt był mizerny. Kiedyś gdzieś już był podobny wątek na formum (zdaje się że ktoś chwalił się swoim nowym psem i przy okazji własnie poruszany był w/w problem). pozdrawiam
januszP.
21-06-2006, 16:21
Spróbujcie z pomiarem na szarą kartę (średni walor). Np. wewnętrzna strona okładki szkoły fotografowania NG.
(...)odrobinkę złagodzić światło stawiając blendę pomiędzy Tobą a psem, tak aby odbiła światło - to chyba jedyny sposób. (........)
Dzięki ;)
Już widzę jak latam z blendą na wystawie wśród tłumu cisnących się osób przy ringu. ;)
Kurcze no nie da się tak. Wystawy są i w halach i na wolnym powietrzu.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady.
pozdr Robert
Myślę, że masz dwa wyjścia:
1) olać nieco ekspozycję tła (choć nie do przesady, bo biała plama też nie będzie dobra) i zdjąć pomiar z psa plus lekka korekta na minus. Możesz strzelić w RAWie i potem wywołać i połączyć ekspozycje na tło i na 1-plan. Ale to już trochę zabawy
2) blenda (niewygodna) albo lampa błyskowa. To drugie wyjście jest w miarę wygodne, ale... w zależności od rodzaju sierści psa efekt może być różny (stopień pochłaniania światła). Pies o gęstej matowej sierści może nadal być słabo doświetlony a pies gładkowłosy i błyszczący wyjdzie jak "wklejony" w tło.
Tomasz Golinski
21-06-2006, 16:32
Ja bym proponował RAW i dociągac. Często nie ma czasu na dokładne pomierzenie a i wyciąganie detali z czerni może byc konieczne.
Zdarzyło się, że na wystawie nie pozwolili używać lamp. Powiedzieli "teraz jest taki sprzęt, że zrobi zdjęcia w każdych warunkach........." To tak z sytuacji ekstremalnych. Wystawa była na hali Spodka w Katowicach.
ps i tak wszyscy błyskali ;)
pozdr Robert
Zdarzyło się, że na wystawie nie pozwolili używać lamp. Powiedzieli "teraz jest taki sprzęt, że zrobi zdjęcia w każdych warunkach........."
Hehehehe...jakbym słyszał pewnego znajomego księdza :-) :-), który nie pozwala na użycie lamp i podchodzenie do ołtarza blizej niż 5 metrów :-)
Pewnie jakbyś w ręce trzymał jakiegoś małpiszona, to mógłbyś nim błyskać ile wlezie. Czasami klasyfikowanie "pro" i "nie-pro" na podstawie wyglądu sprzętu jest mocno irytujące (choć czasami pomaga - bo dzięki "obładowaniu" sprzętem sfociłem już sporo koncertów na które nie miałem żadnych akredytacji :-) :-) )
Avadra_K
21-06-2006, 16:54
Fakt RAW i może by tak spróbować ustawić maksymalną przysłonę i np 1/250s przy niskim ISO nie powinno być widać przepałów - potem ciut PS i powinno grać ale to oczywiście Mojewidzimisię.
Oakhallow
21-06-2006, 17:24
Niestety labrador nie ma długiej sierści i też tworzy się lustro, zwłaszcza w ostrym słońcu, na czystej sierści.
Ale w pomieszczeniach nie miałem problemów. Wystarczy popatrzeć na awatar.
Oakhallow
Jak ja robie czarne koty:
- ciasny kadr, minimum tla
- unikac slonca
- pomiar skupiony gdziekolwiek na futrze
- Av, f okolo 4-5.6, iso w zaleznosci od jasnosci ogolnej miedzy 100 a 400 tak by nie poruszyc
- szklo standard (zakres 24-105 na przyklad ;) ), ogniskowa 50-80 po cropie
- -1 EV
- ostrosc na oczy
- no i RAW, choc po powyzszych przygotowaniach raczej zbedny, czasem doswietlenie lampa ale w trybie Av to tylko dodatkowe rozswietlenie cieni a nie zrodlo swiatla - lampa bez korekcji
Moja psiura jest zdecydowanie łatwiejsza i cały czas jaśnieje co będzie mi ułatwiać focenie. Nie mniej jednak i tak prześwietlam nieco fotki. Unikam jasnych teł. W studyjnych warunkach najlepiej sprawdza mi się tło ciemno szare a i tak nieco prześwietlam. Efekt tego jest taki że na zdjęciach wychodzi jaśniejsza niż jest w rzeczywistości ale za to widać szczegóły. Na stronie poniżej jest jedno ze zdjęć jakie robiłem na białym tle, jedno jakie się jako tako uratować dzięki temu że było mocno przepalone (była wtedy baaardzo ciemna).
Jedyne co mi przychodzi do głowy w twoim przypadku to unikanie mocnych kontrastów jasnych teł i ekspozycja na psa. Jeśli tło wyjdzie za jasne to trudno. W końcu to pies jest głównym motywem.
Trudno ci będzie natomiast przy zdjęciach w ruchu tu niestety potrzeba krótkich czasów a więc dużo mocnego światła a to rodzi kontrasty. Tylko jak najciemniejsze tło może ci tu pomóc. No i oczywiście wspomniane już ciasne kadrowanie.
http://maku-foto.pl/
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://members.chello.pl/m.kaluza/pieski.jpg)
Kurcze, ale teraz wygląda jakby była z wosku albo miała mokrą sierść :)
pozdr Robert
Ja to może tak nie na temat troche, ale mnie zastanawia dlaczego te zdjęcia mają takie dziwne kolory... takie wyprane i wogóle... jak na nie patrze to mam wrażenie jakby były to skany z jakiegoś z lekka przeterminowanego filmu albo coś... I to ewidentnie tylko twoje tak mają z tych co tu na forum oglądam :roll:
Ja to może tak nie na temat troche, ale mnie zastanawia dlaczego te zdjęcia mają takie dziwne kolory... takie wyprane i wogóle... jak na nie patrze to mam wrażenie jakby były to skany z jakiegoś z lekka przeterminowanego filmu albo coś... I to ewidentnie tylko twoje tak mają z tych co tu na forum oglądam :roll:
Jedynie co z nimi robię to zmniejszam w Corel Photo-Paint 11, wyostrzam do 9 po kompresji, dopisuję RobertN. Cały czas twierdzę, że jestem ciemny a EOS 350D mam jakieś 2 miesiące. :? Może u nas jakieś skażenie terenu jest :? albo promieniowanie.........
pozdr Robert
ygląda jakby była z wosku albo miała mokrą sierść :)
Bo jest już nieostra. Ostrość była na tym małym piesku, a terier znajduje się poza płaszczyzną głębi ostrości
Bo jest już nieostra. Ostrość była na tym małym piesku, a terier znajduje się poza płaszczyzną głębi ostrości
Mały piesek też terier - tylko york-Mrówka , duża Yaga -terier rosyjski miała być tłem.
pozdr Robert
Oakhallow
22-06-2006, 08:05
Mały piesek też terier - tylko york-Mrówka , duża Yaga -terier rosyjski miała być tłem.
pozdr Robert
Jeśli było takie zamierzenie, to jeszcze raz powtarzam, że według mnie zdjęcie jak najbardziej udane.
Oakhallow
Jeśli chodzi o wyciągnięcie czarnego psa (zwłaszcza gdy nie posiadamy rawa), to można coś jeszcze z tej fotki uzyskać. Proponuje jednak inny kształt krzywej (jak to Czornyj zaprezentował), bardziej bazpieczny, dodatkowo wymaskować tak wyciągniętą warstwę do samego psa (tło pozostaje tak jak było), ale trzeba uważać żeby nie wyglądał jak wklejony.
1457
Ja bym naświetlał RAW na średnią wartość a przy wołaniu zrobił 2 kopie - pierwsza wołana na tło, druga na psa. Potem połączenie w PS, czarna Layer Mask, potem biały Brush ze zmniejszoną Opacity i miekką krawędzią
Niedzwiedz
23-06-2006, 11:38
zmniejsz kontras w RAW i po problemie ,sporo fotografuje motocyklistow w czarnych skorach i wlasnie slaby kontrast daje najlepsze efekty
Widzę, że jednak RAW mnie nie ominie raczej
ps.Tylko ja nie potrafię na razie obrabiać zdjęć w RAW. :-(
pozdr Robert
W C1 Pro w zakładce eksposure jest do wyboru kilka opcji ustawień. Przy bardzo kontrastowych scenach dobre rezultaty dają opcje "Film extra shadow" lub "Linear response". oraz dodatkowo możliwość korekcji histogramu lub krzywej. No i oczywiście zapis w 16 bit Tif a dalej już PS. Tam polecam korekcje w trybie LAB na kanale jasności.
babatunde
29-06-2006, 11:03
Tez czesto robie fotki na wystawch psich, co prawda psy nie są czarne, a zółe (czyt. brązowe) i pręgowane. I moj problem polega na tym jak obrobic fotke by nie utracic kolorow psa! Moja pani krzyczy na mnie, że tak rozjaśniłem fotkę, że pies wygląda źle. Jak zrobić by utrymać barwe psa, ale by rozjaśnić, czy przyciemnić zdjęcie?
Baloniew
29-06-2006, 12:59
Tez czesto robie fotki na wystawch psich, co prawda psy nie są czarne, a zółe (czyt. brązowe) i pręgowane. I moj problem polega na tym jak obrobic fotke by nie utracic kolorow psa! Moja pani krzyczy na mnie, że tak rozjaśniłem fotkę, że pies wygląda źle. Jak zrobić by utrymać barwe psa, ale by rozjaśnić, czy przyciemnić zdjęcie?
Trzeba maseczkę zastosować(ale nie ziołowąhttp://canon-board.info/images/smilies/icon_smile.gif,tylko w Photoshopie).
babatunde
29-06-2006, 14:53
Trzeba maseczkę zastosować(ale nie ziołowąhttp://canon-board.info/images/smilies/icon_smile.gif,tylko w Photoshopie).
To że maskę trzeba zastosować to wiem, bardziej mi chodzi o to jak nie utracić soczystego koloru, czy tez innego elementu przez rozjaśnienie.
Tryb LAB raczej odpada, bo zdjęcia nie mają słabego koloru.
I tu pojawia się pytanie, czy na warstwie korekcyjnej zastosowac jakiś inny tryb mieszania niż zwykły? Czy np. nie zrobic dwoch warstw z krzywymi jednej z mieszaniem kolor a drugiej ktora ma rozjaśnić z mieszkaniem jasnosci?
Dlatego w przestrzeni LAB ponieważ w tej przestrzeni masz oddzielny kanał jasności. Chodzi o to, żeby pracując nad jasnością i kontrastem zdjęcia nie powodować zmian w jego kolorystyce. Pracując na kanale jasności korygując histogram nie ingerujesz w ustawienia kolorów. Nie powoduje to jak w przypadku pracy w przestrzeni RGB rozjeżdżania się poszczególnych kanałów RGB które w tej przestrzeni odpowiedzialne są zarówno za kolorystykę i jasność.
Polecam książką Photoshop LAB
http://helion.pl/ksiazki/pholab.htm
Ale kombinujecie... a zdjecie czarnego psa naprawde da sie poprawnie wykonac bez Photoshopa :roll: .
babatunde
01-07-2006, 16:20
Vitez, ale ja do wątku o czarnym psie dolozylem boksera, ktory jest żółty bądź pręgowany czyli brązowo-zółty.
I tak zastanawiam się nad tym co zrobić, żeby nie stracić koloru, a rozjaśnić zdjęcie robione w plenerze, albo na hali gdzie masz makabryczne oświetlenie jarzeniowe
A Czarek - ksiązka jest naprawde dobra i wlasnie ja czytam...
Zrobiłem >> kilka (http://www.tchiorny.net/viewtopic.php?p=13740#13740) << ale marny ze mnie fotograf. Słońce strasznie prażyło, na ringu był mały bałagan.
pozdr Robert
Nieco wykadrowałem, lekko rozjaśniłem, zmniejszyłem, nieco wyostrzyłem i rozmazałem tło.
http://img122.imageshack.us/img122/3445/200606021506sz.jpg
Tak wyglądało wcześniej. Może jakieś inne propozycje ?
http://img58.imageshack.us/img58/8908/200606021505qo.jpg
pozdr Robert
Może jakieś inne propozycje ?
Przegiales IMHO. Teraz zdjecie wyglada jak (niezbyt dobra) reklama Photoshopa. Szczegolnie rozmycie tla - po co?
Wystarczy troszke rozjasnic psy, i odrobine wyostrzyc.
Witam..
komentarz ogólny: ROTFL
Nie znam się na fotoszopie ale to przerobione wygląda jakbyś miał zaparowany w środku obiektyw - rozmazanie to porażka na całej linii, podciągnięcie też coś nie bardzo. Jedyne co bym zrobił to może troszkę rozjaśnił sierść (lekko a nie tak jak na górnym zdjęciu) wykorzystując maskowanie tylo na psach (prykład - w artykule na temat HDR) . i tyle - poza tym nie widzę ostrości na oryginalnym zdjęciu.
Pozdrawiam
Artur
Przegiales IMHO. Teraz zdjecie wyglada jak (niezbyt dobra) reklama Photoshopa. Szczegolnie rozmycie tla - po co?
Wystarczy troszke rozjasnic psy, i odrobine wyostrzyc.
Jak zwykle przegiąłem. :)
Chciałem zrobić tak, żeby było widać tylko psy. Dzięki za uwagi. Dzięki nim będę wiedział czego nie robić. No ale cóż, jak dysponuje się tylko jednym zdjęciem do przerobienia :neutral:
pozdr Robert
Tu masz moja wersje:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img141.imageshack.us/img141/5593/psy9ze.jpg)
Gdyby to byl RAW to daloby sie sporo wiecej wyciagnac "z psow" ;) .
A tak to jpg -> 16bit -> save as TIFF -> shadow/highlight (ok 35% highlight) -> auto contrast -> Smart Sharpen 60%/0.6 -> Save for Web 80%
babatunde
03-07-2006, 09:08
Jesli koniecznie chcesz cos zrobic z tlem, to mozesz zdjac mu troche koloru, troche go rozmyc, ale w granicach przyzwoitosci, tak zeby nie wygladalo to na chamska zabawa photoshopem. Moze zrob sobie taka probe kilka wersji rozmycia z roznym promieniem i obejrzyj po kolei zobaczysz roznice.
tu dla przykładu pokazuje zdjęcie może nie tak czarnego jak CTR ;] ale również bardzo ciemnego psa :)
www.warem-s.pl/filip/1.jpg
wydaje mi się że szczegóły zarówno w na psie jak i na tle są ok.
F2.8
1/250s
ISO 200
-0.7 EV
pomiar światła skupiony na psie :)
btw: zmieniłby tu ktoś coś jeszcze ? :)
Janusz Body
08-07-2006, 23:29
A z polarem próbowałeś?
Jak bardzo słusznie zauważył Vitez to się da zrobic poprawnie bez zbytniej ingerencji w PSa. W końcu w analogu się dawało to i tu też :-)
Apropo's RAW to zupełnie nie wiem czemu ludzie wydają pieniądze na aparat rejestrujący 4096 poziomów a później używają 256 (to jest szesnaście RAZY mniej) i dziwią się, że im giną przejścia tonalne, szczegóły, że w cieniach marnie a w światłach wypalone...
Janusz
RobertN,
w przypadku pieskow w dynamicznych ujęciach - ŻADNYCH ZDJĘĆ Z LAMPĄ. Dlaczego?
1. W przypadku dynamicznych sportów - lampa oślepia psa. Dlatego wlasnie w Spodku zakazali byskac flashami. Nie podczas calej wystawy, tylko podczas zawodów flyball, gdzie najszybsze psy w polsce biegły z ogromną szybkością. Blysk w oczy mógł spowodować ze pies rozbiłby się o maszynę z piłkami lub balustradę.
(dlatego wlasnie IMO błyskanie flashami podczas zawodów w Spodku mimo zakazu to głupota).
2. Widziałeś efekt "zielonych oczu" u piesków? W scenach statycznych można troche łeb pieska przechylić, ale w dynamicznych ujęciach to loteria. Jak lampa odbije sie od oczu, to masz ufitę na fotce.
To co mogę doradzic, a co częściowo poruszyli moi przedmówcy:
1. Unikaj zdjęć pod światło. Raczej je wykorzystuj, rób ze światłem za plecami lub z boku, sierśc się wtedy zaczyna lśnić i widać detale.
2. Ostrz na oczy psa
3. Przy statycznych portretach - praktycznie dowolny punkt AF, przy dobrze oswietlonych oczach. Przy dynamicznych - srodkowy z AI Servo (lub strefa w przypadku dużych psów)
4. Na RAW można sobie pozwolic przy portretach (gdy szybkośc zapisu nie ma znaczenia). Sugeruję ten format.
Ale gdy focisz dynamicznie, w seriach, to pozostaje jpeg. I też sie da.
5. Jesli nie fotografujesz pod swiatło ,a pies zajmuje dużą częśc kadru, to ekspozycje mozesz pociągnąc delikatnie w dół
Przy dynamicznych ujęciach bardzo ważny jest dokładny i w miarę szybki AF.
Ponizej parę fotek z przed kilku dni. Akurat na obozie wsrod pieskow miałem jednego "murzynka":
1.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img109.imageshack.us/img109/1441/1az5.jpg)
2.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img109.imageshack.us/img109/9082/2qr4.jpg)
3.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img109.imageshack.us/img109/4562/3wd7.jpg)
4.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img109.imageshack.us/img109/8199/4xm1.jpg)
5.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img134.imageshack.us/img134/3582/5oz5.jpg)
6.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img134.imageshack.us/img134/629/6bb8.jpg)
Wszystkie fotki to mniejsze lub większe cropy z jpg-a. Pomiar matrycowy.
pozdrawiam
amber
RobertN,
4. Na RAW można sobie pozwolic przy portretach (gdy szybkośc zapisu nie ma znaczenia). Sugeruję ten format.
Ale gdy focisz dynamicznie, w seriach, to pozostaje jpeg. I też sie da.
6 zdjęćw serii Ci mało ? (jeśli chodzi o 350D) a RAW zawsze i wszedzie sie przyda :)
co do zdjęć, sznaucer jest ogolony prawie w całości (bez łap i głowy) więc to troche inaczej jest, jednak dużo mniej detali jest wtedy na psie niż jakby miał futro (moje zdjęcie powyżej lub ctr)
a i jednak wole pomiar skupiony i -0.7 lub -1 EV
6 zdjęćw serii Ci mało ? (jeśli chodzi o 350D) a RAW zawsze i wszedzie sie przyda :)
6 zdjęć w serii to BARDZO MAŁO np. przy zawodach flyball.
Na wystawach, gdy pies prezentowany jest na ringu w zupełności wystarczy.
Przy frisbee rownież powinno wystarczyć, przy agility - czasami to jest mało.
Wszystko zależy od tego co fotografujemy.
co do zdjęć, sznaucer jest ogolony prawie w całości (bez łap i głowy) więc to troche inaczej jest, jednak dużo mniej detali jest wtedy na psie niż jakby miał futro (moje zdjęcie powyżej lub ctr)
a i jednak wole pomiar skupiony i -0.7 lub -1 EV
Ale na głowie i łapach są zachowane szczegóły. Gdyby nie był ostrzyżony, to detale rownież byłyby na futrze i byłoby ich zapewne więcej ;)
pozdrawiam
amber
szczegóły na ostatnim zdjęciu szczególnie klatka i broda gdzieś sobie poszły :)
dziś próbowałem trochę na swoim psie z pomiarem matrycowym, ze skupionym i korekcją -1, ze skupionym i doświetlonym lampą z korekcjaą-1 na lamipie, i muszę powiedzieę że najlepiej wypadło chyba to ostatnie polaczenie.
wiem że na zawodach to lampa odpada ze względu na to co Ty powiedzialeś, jak i też ze względu na odległość od psa.
raw i tak lepiej mież niż nie mieć :)
Janusz Body
17-07-2006, 21:42
szczegóły na ostatnim zdjęciu szczególnie klatka i broda gdzieś sobie poszły :)
dziś próbowałem trochę na swoim psie z pomiarem matrycowym, ze skupionym i korekcją -1, ze skupionym i doświetlonym lampą z korekcjaą-1 na lamipie, i muszę powiedzieę że najlepiej wypadło chyba to ostatnie polaczenie.
...
Czegoś tu nie rozumiem. Co ma pomiar matrycowy czy skupiony do prawidłowości naświetlenia klatki. Pies jest czarny. Tak? No to odbija 1-1.5 razy mniej światła niż te słynne 18% i trzeba korygować pomiar "na psa" o -1.5 może nawet o -2 EV.
Najlepiej jednak zmierzyć światło na szarą kartę (może być zastępczo ciemno zielona trawa) ustawić tryb M i cykać dopóki warunki się nie zmienią.
Powrócę do tego polara. Polar redukuje kontrasty więc łatwiej "wyciągnąć" psa i jego sierść z cienia. Polar wydłuży czas naświetlania ale to nawet i dobrze. Na zdjęciach z przykładów powyżej bardzo brakuje ruchu. Są wręcz statyczne a psy (może z wyjątkiem jednego) wyglądają jak "wypchane mumie". Brak w zdjęciach dynamiki, lekko rozmazanych nóg, ogonów itp.
To mój osobisty punkt widzenia. :-)
Pozdrawiam
Janusz
to ze jak skupisz pomiar na psie to wtedy mozesz dac te -1 bo wiesz ze eskpozycja bedzie przeswietlona, a jak masz matrycowy to nie wiesz czy tło jest bardziej jasne czy ciemne i nie wiesz jaka korekcje zastosowac.
z M to ja nie bede probowal :P
Silent Planet
17-07-2006, 23:58
Na czwartym zdjęciu pierwsza pani od lewej ma ładne nogi.
:mrgreen:
NOWY JETSEM ! :roll: witam serdecznie !
czytam Was od pół roku :) , wiele skorzystałem . Więc jak moge pomóc w "moim" temacie ...
miałem ten sam problem !!! kolor gorszy bo biały , ale metoda jest ta sama ... i nie jest to dobra wiadomość... Po pierwsze ekspozycja na najciemniejszy punkt psa ( niemal zawsze przy "stójce wystawowej" pomiędzy szyją i klatką od przodu ) FEL , ostrzenie na NOS jeśli pies focony od przodu , na UCHO jak z boku i głębia ostrości 5.6-8 , ogniskowa 150-200 na zewnątrz 80-150 w studio ( przy takiej "portretówce")- ( nie wliczam odcięcia niepełnej klatki ) , naświetlenie na nieporuszone to ok 1/160 minimum 1/250 - 1/500 optimum. Polecam Av , plus korekta + -2/3 EV ( bracketing ) .CIASNO KADROWAć - NIECO LUźNIEJ OD PSYKA. I co najistotniejsze efekt NIE DO UZYSKANIA obiektywem o niskiej rozdzielczości i kontraście !!!!!! o "kicie" można zapomnieć . Dobre wyjście to 70-200 L ( bez różnicy na światło ) , 28-105 ( NIE L :idea: ), i stałoogniskowe 85 lub 135 mm . Słabsze optycznie obiektywy nie podołają kontrastom :( - super efekt jest gdy każdy włos jest osobno , widać charakterystyczny dla CTR przeplot , każde napięcie na ciele -i dobre szkło nie rozmyje i nie zgubi końcówek włosów na brodzie , łapach, brzuchu ( nie deformuje !!!) .... Film 100 max 200 iso , DOBRY lab. Kadrować ciasno z poziomu psa ( ok 50-80 cm nad ziemią ) . Oj się naraziłem "cyfrowym" :mrgreen: . Aparat cyfrowy nieco " wklei " psa w rozmyte tło , - większa GO i efekt będzie OK . Niestety na wystawie zależy wszystko od przestrzeni do focenia ,"przebiegających inaczej" - czytaj drażniących psa , i światła ( południe ....) . Skracający optycznie , ale fajnie wyglądający jest kąt 45 stopni do osi optycznej Z PUCHAREM :razz: . Jak już dopalac cienie to +2EV i stofen na wprost . PSY NIE LUBIą BłYSKU - JUZ SWIETLóWKA DZIAłA DLA NICH JAK SłABY STROBOSKOP DLA NAS !!!!!!! w przypadkach skrajnie ostrego światła z góry / boku " polaryzator kołowy - ale bardzo delikatnie - zniweluje nieco utrate szczegółów w "prześwietlonym " z reguły grzbiecie .
OCZYWIśCIE CAłY TłUM SIę ZE MNA NIE ZGODZI :mrgreen: - ale co tam ...
PATIszon
30-07-2008, 22:41
Hmmmm ja mam gorzej, mam czarnego jak smola pudla....miniature.:twisted:
Male toto, ruchliwe jak pchla....makabra.....
W ruchu ni jak sie nie da.....
Te fotki najlepiej obrazuja jak wychodzi czarny pies na zdjeciach :):twisted:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img232.imageshack.us/img232/7318/kimiczarnayn3.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img232.imageshack.us/img232/420/kimiczarna2kx2.jpg)
Jak dla mnie zdjęcie jest ok. Mam ten sam problem z moim czarnym labradorem. W słoneczny dzień pogodziłem się, że będzie po prostu bryłą na tle, inaczej tło jest przepalone. Zresztą jakie detale chciałbyś pokazać? Dużo lepiej wychodzą zdjęcia w mieszkaniu, wtedy pomiar matrycowy i ew niewielka korekcja na minus.
Oakhallow
W takich sytuacjach przydaje się zewnętrzny światłomierz.
PATIszon
30-07-2008, 22:57
No dobrze, a co jesli pies sie rusza....dodam bardzo szybko sie rusza?
Help....
Calliactis
30-07-2008, 22:58
Robiłem trochę na wystawach - Nowy Sącz / Kraków / Katowice / Poznań - zwykle Belgi - znajoma ma kilka, no i Łajki (te z kolei raczej do jasnych należą). Na czarne Belgi dawałem -1 do -2EV, pomiar punktowy (skupiony z 30D) na czarną sierść, starałem się mieć raczej niskie ISO - i potem ewentualnie rozjaśniać jeszcze cienie.
Jeśli chodzi o układ przeciwny - pies jasny - to problemy jedynie mogą być z przepaleniami... tutaj na odwrót - pomiar jw. na sierść i +1EV... No cóż - to i tak mniej roboty,kiedy pracujesz na "Av" i kręcisz tylko na drabince, jednak czasem i "P" z matrycowym pomiarem daje radę, ale raczej - trafność losowa...
Również zawsze robiłem tak jak kolega wyżej, ale od pewnego czasu zacząłem używać pełnego trybu M, dlaczego? Rezultaty tej metody były jak najbardziej ok, ale niestety środkowy punkt af musiał być na psie, a doszedłem do wniosku, że lepiej wygląda zdjęcie psa + prezentera (jeśli chodzi o wystawy), niż psa + kawałka smyczy. Dlatego często miałem ten oto środkowy punkt na np. jasnej bluzce prezentera czy prezenterki, a wtedy trzeba by szybko zmieniać korektę z - na +, nie zawsze się zdąży. Dlatego M i patrzenie na histogram.
Calliactis
31-07-2008, 18:37
Również zawsze robiłem tak jak kolega wyżej, ale od pewnego czasu zacząłem używać pełnego trybu M, dlaczego? Rezultaty tej metody były jak najbardziej ok, ale niestety środkowy punkt af musiał być na psie, a doszedłem do wniosku, że lepiej wygląda zdjęcie psa + prezentera (jeśli chodzi o wystawy), niż psa + kawałka smyczy. Dlatego często miałem ten oto środkowy punkt na np. jasnej bluzce prezentera czy prezenterki, a wtedy trzeba by szybko zmieniać korektę z - na +, nie zawsze się zdąży. Dlatego M i patrzenie na histogram.
Wiesz - zawsze można ustawić AF, zmierzyć, przekadrować i strzelić. Zajmuje to IMO - 0,5 - 1,0 sekundy i działa wyśmienicie... Tryb "M" - ok. ale jak się ma dobry światłomierz, bo tym korpusowym to nic się nie powalczy. Zresztą, przy dużych różnicach w oświetleniu - jak w spodku, gdzie środkowe ringi względem bocznych mają zdecydowanie różne oświetlenie, a dzieje się sporo i pasuje być cały czas na baczności - to tryb "M" niestety rady już nie daje. Zależy czy wśród fotografii z psich wystaw wolisz robić "glamour" czy "reportaż" :) :) :)
tzn. jak na mój gust to by to tak wyglądało:
- zablokowanie ekspozycji na psie
- złapanie ostrości na oczy psa czy prezentera
- przekadrowanie i cyk
w sumie czemu nie :)
a na wystawach to nie mam czasu robić zdjęć bo muszę psy wystawiać :D tylko na szybko każdemu psu z mojej rasy (Bouvier des Flandres) jedna fotka czy dwie i już :)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.album123.eu/200606021505qoam.jpg)
Powyżej moja wersja tego zdjęcia, wykonana metodą jpega-katowanego. Na początku zastosowałem akcję FM SR Professional, następnie w związku z tym że zastosowanie tej akcji wypiera zdjęcie z kontrastu pomalowałem wszystko oprócz psów pędzlem historii, gradięcik na wypalonym niebie to już była czysta formalność. Twarze lekko rozjaśniłem 15% pędzel tony jasne i przyciemniłem 5% tony ciemne. Tak by podnieść kontrast. Wyjaranej jasnej kurteczki nie dało sie reanimować.
Mam nowofunlanda, czarny jak noc. Najlepiej do tej pory wyszły zdjęcia zrobione w pochmurny dzień na plaży. Piasek działa jak gigantyczna blenda podświetlając równomiernie sierść. Nie udało się uniknąć wypaleń nieba. Należy unikać słonecznych dni bo wtedy sierść połyskuje w słońcu i sytuacja wymyka się spod kontroli, ewentualnie kupować jaśniejsze psy, choć one sa mało praktyczne bo sie bardziej brudzą :)
PATIszon
01-08-2008, 14:59
ewentualnie kupować jaśniejsze psy, choć one sa mało praktyczne bo sie bardziej brudzą :)
Nie, nie, nie. Nie brudza sie bardziej tylko bardziej na nich widac :mrgreen:
Ja dla pocieszenia mam tez rudego, jest mega super fotogeniczna :rolleyes:
mniej to się brudzą psy z krótszą sierścią, a nie ciemniejszą :D Irlandy akurat są super do fotografowania :)
IMO Art Mag przesadziłeś z rozjaśnieniem psów, teraz wyglądają dziwnie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.