PDA

Zobacz pełną wersję : Canon i co dalej ?



Zajac
06-06-2006, 00:53
Witam forumowiczow canon board.W sumie dla profesjonalnych fotografikow jakich tu wielu moje pytanie moze byc smieszne ale do zeczy.Jestem amatorem fotografi mialem przez rok dwie cyfrowki, cos mie w fotografie wciagnelo .teraz kupilem canona 30d aparat dla pol-amatorow.I tu zaczyna sie jak dla mnie problem.Z tamtymi nie bylo klopotu zoom w gore -w dol i po sprawie.Obiektyw sprawa najwazniejsza !!! Fotografuje amatorsko przewaznie w pleneze ,w domu 70/30.Przewaznie portrety ,i regularnie jak kazdy amator co sie nawinie warte uwagi. Wybralem dwa zestawy soczewek dla siebie 1-y canon 17-40l i canon24-105l oraz drugi 17-85 is ums i 28-135 is ums.W sumie jaka jest roznica miedzy l-kami i zwyklymi z stabilizatorami.L-ki sa 100% i ponad drorzsze od tych drugich.W sumie to nie mam problemu z zakupem -ale czy warto dokladac i kupic drosze ?Wplynie to bardzo na jakosc zdjec? I jeszcze jedno jak to jest z soczewka ef-s60mmf/2.8 macro usm -sluzy do zdjec macro czy mozna wykonywac nia ladne zdjecia portretowe(gdzies czytale ze do portetowych zdjec super)Pozdrawiam Zajac

Robson01
06-06-2006, 01:03
Jeżeli już z tych dwóch zestawów, to zdecydowanie pierwszy (17-40 i 24-105).Szkło 60/2.8 macro - to jak sama nazwa wskazuje służy przede wszystkim do zdjęć makro, ale oczywiście inne zdjęcia też nim zrobisz. Portrety również, mogą być tylko za "ostre" :-).

Zakk Wylde
06-06-2006, 07:57
Witaj.....
Jeśli chcesz robić zdjęcia macro to kup obiektyw do tego,,,,,
Ale...
Piszesz że chcesz portrety więc 24-105 też ci się przyda...

Pozdrawiam

gwozdzt
06-06-2006, 08:45
Natomiast w temacie to tak:
- zestaw pierwszy - wiadomo, eLki, jak stać to brać :-)
- w drugim zestawie IMHO mocno chybiony 28-135. Z obiektywów amatorskich dużo lepiej byłoby chyba kupić 17-85 IS + 70-300 IS

lukep
06-06-2006, 09:11
W!