Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Wątek: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar becekpl
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    wawa
    Posty
    4 283

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    nic nie dostaje skrzydeł ale można sobie wmówić wiele rzeczy
    takich jak przejście na "magiczne" FF
    Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
    Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    Cytat Zamieszczone przez becekpl Zobacz posta
    nic nie dostaje skrzydeł ale można sobie wmówić wiele rzeczy
    takich jak przejście na "magiczne" FF
    Można tez zauważyć, że FF ma mniejszą gęstość pikseli, czyli jest mniej wymagające w stosunku do obiektywu. Krop z kolei obcina rogi, co może też być zaletą, szczególnie w przypadku obiektywów szerokokątnych, no ale tracimy wtedy, szeroki kąt, czyli zaleta umiarkowana. Podsumowując: 85 zyskuje nawet bez magii.

  3. #3
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    45
    Posty
    11 962

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Można tez zauważyć, że FF ma mniejszą gęstość pikseli, czyli jest mniej wymagające w stosunku do obiektywu. Krop z kolei obcina rogi, co może też być zaletą, szczególnie w przypadku obiektywów szerokokątnych, no ale tracimy wtedy, szeroki kąt, czyli zaleta umiarkowana. Podsumowując: 85 zyskuje nawet bez magii.
    ale co dokladnie zyskuje?

    jedno zdjecie ponizej jest z cropa, drugie z FF. nie pisze ktore jest ktore, bo przeciez na pewno bedzie widac ten przyrost magii


    www albo tez flickr

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2014
    Posty
    891

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    @akustyk
    Może to wynik mojego pewnego zboczenia, ale 85/1.8 jest moim zdaniem nieostre na matrycy APS-C do przysłony f/2.8 a na pełnym otworze względnym wręcz dramatyczne. To są moje świeże wspomnienia z "sesji" w ten weekend (szybkość migawki 1/200s). Na pełnej klatce ten obiektyw jest znacznie ostrzejszy :-P

    Z kolei ef 35/2 is usm jest bardzo fajny zarówno na mniejszej i większej matrycy. Mi wygląd nieostrości z tego obiektywu się podoba. Ale to kwestia gustu ;-)

  5. #5
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    45
    Posty
    11 962

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    Cytat Zamieszczone przez luso Zobacz posta
    @akustyk
    Może to wynik mojego pewnego zboczenia, ale 85/1.8 jest moim zdaniem nieostre na matrycy APS-C do przysłony f/2.8 a na pełnym otworze względnym wręcz dramatyczne. To są moje świeże wspomnienia z "sesji" w ten weekend (szybkość migawki 1/200s). Na pełnej klatce ten obiektyw jest znacznie ostrzejszy :-P
    no wlasnie moj egzemplarz zdecydowanie takiego zachowania nie wykazuje. w cropie jest git malina, nawet na f/2,2.
    tyle co mu mozna zarzucic to aberracje, no ale to niezaleznie od formatu


    Cytat Zamieszczone przez luso Zobacz posta
    Z kolei ef 35/2 is usm jest bardzo fajny zarówno na mniejszej i większej matrycy. Mi wygląd nieostrości z tego obiektywu się podoba. Ale to kwestia gustu ;-)
    mysle, ze to jest kwestia plam - jesli tlo nie ma plam, to szklo sobie radzi...


    natomiast jak sie pojawiaja plamki w tle, to "lomatko... kto panu tak spier*...", z braku wlasnego sampla pod reka (ale mam gorszy), podkleje link:

    https://explorecams.com/photo/251939...5mm-f-2-is-usm


    cuzamen do kupy, to to jest dla mnie d* nie robota. na lagodnym tle to i 28/1.8 USM albo 50/1.8 II da sie strawic...
    www albo tez flickr

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    Strzelam, że dolny tulipan jest z kropa, ale to i tak bez znaczenia. Chodzi mi tylko o to, że środek na FF jest 1,6x ostrzejszy, a brzegi na pełnej dziurze nie mają znaczenie, a po przymknięciu na FF też są ostre, czyli szkło na przesiadce na FF zyskuje. Są szkła, które po ujawnieniu rogów na FF tracą. Nie ma uniwersalnej recepty.

  7. #7
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2014
    Posty
    891

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    natomiast jak sie pojawiaja plamki w tle, to "lomatko... kto panu tak spier*...", z braku wlasnego sampla pod reka (ale mam gorszy), podkleje link:

    https://explorecams.com/photo/251939...5mm-f-2-is-usm


    cuzamen do kupy, to to jest dla mnie d* nie robota. na lagodnym tle to i 28/1.8 USM albo 50/1.8 II da sie strawic...
    A tu w pełni zgoda. Od tego co jest w tle wiele zależy...

  8. #8

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    W skrócie dla mnie 85 i 50 dostają skrzydeł na ff, szczególnie widać to na nieupakowanych matrycach. Wydają się zdecydowanie ostrzejsze i to jest chyba oczywiste. Rozważając przejście na ff to zestaw 85 + 17-40 uzupełniony o 50 stm na pewno jest wart rozważenia. Ja w przypadku zakupu 6d2 skompletuję zestaw 85+50+fisheye.

  9. #9
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    45
    Posty
    11 962

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Chodzi mi tylko o to, że środek na FF jest 1,6x ostrzejszy, a brzegi na pełnej dziurze nie mają znaczenie, a po przymknięciu na FF też są ostre, czyli szkło na przesiadce na FF zyskuje.
    nie wiem czemu mialby byc 1,6x ostrzejszy, ja nie widze tego na zdjeciach jak porownuje 6D u 750D.

    natomiast na pewno na FF w okolicach pelnej dziury jest wiecej rogow, wiec i winietowania i komy. i to daje dodatkowe mozliwosci, jak sie z tego skorzysta. obrazek cropowy jest bardziej chirurgiczny

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Są szkła, które po ujawnieniu rogów na FF tracą. Nie ma uniwersalnej recepty.
    no ale wlasnie jest recepta w bagnecie EF im szersze szklo tym wiekszy problem z utrzymaniem rogow. taki 17-40 w cropie ma zupelnie rowna ostrosc, a w pelnej klatce juz zdecydowanie tego sie nie da powiedziec albo 24-105 L, ktory z niewiadomego dla mnie powodu pozwala na te 24mm w pelnej klatce (bo poza obszarem APS-C to szklo na 24~28mm to jest skandal i robienie sobie jaj z pogrzebu)

    natomiast przy stalkach pokroju 85mm, 100mm... jest ostro "od morza do morza"

    Cytat Zamieszczone przez miszak Zobacz posta
    W skrócie dla mnie 85 i 50 dostają skrzydeł na ff, szczególnie widać to na nieupakowanych matrycach.
    mam praktycznie nowe 50/1.4 i 85/1.8 (oba nie maja roku). pod wzgledem rozdzielczosci zdecydowanie nie widze roznicy miedzy FF a cropem. widze inne aspekty, skrotowo okreslane jako "plastyka". 50/1.4 robi duza roznice w FF. 85/1.8 IMHO mniej, tu przede wszystkim roznice robi kat widzenia.

    Cytat Zamieszczone przez miszak Zobacz posta
    Wydają się zdecydowanie ostrzejsze i to jest chyba oczywiste.
    no wlasnie nie jest oczywiste bo ktore z podkreslonych slow jest tu kluczowe?

    twierdze, ze w przypadku 85/1.8 pod wzgledem rozdzielczosci nie ma tu roznicy, bo upakowaniu tych matryc daleko do granic mozliwosci takich stalek. wielka roznice robi natomiast wrazenie ostrosci wywolane mocniejsza separacja planow w FF
    Ostatnio edytowane przez akustyk ; 14-08-2018 o 12:37
    www albo tez flickr

  10. #10

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta


    no wlasnie nie jest oczywiste bo ktore z podkreslonych slow jest tu kluczowe?

    twierdze, ze w przypadku 85/1.8 pod wzgledem rozdzielczosci nie ma tu roznicy, bo upakowaniu tych matryc daleko do granic mozliwosci takich stalek. wielka roznice robi natomiast wrazenie ostrosci wywolane mocniejsza separacja planow w FF
    Hmmm matryca apsc jest dużo bardziej upakowana tak więc jest jakiś moment kiedy na apsc zbliżasz się do granicy rodzielczości a przy tej samej ilości MP na FF masz luz. Ja patrzyłem na 80d i 5d3 i na moje oko różnica w szczegółach była mocno zauważalnie na plus 5d3. Czy mogłem się tak mylić? Hmm pewnie tak, wszystko jest subiektywne jesli nie robi się znormalizowanego pomiaru a ja też tą cechę raczej przy okazji sprawdzałem bo ce miałem zupełnie inny natomiast odbiór innych osób był podobny.
    KAWAŁEK MOJEGO ŚWIATA - http://bodak.manifo.com

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •