http://www.canon-board.info/showthread.php?t=8692 - czekam na uwagi
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=8692 - czekam na uwagi
Zamieszczone przez muflon
Zupelnie nie mialem czasu na przebrniecie przez tekst, wiec lekko tu spamujac napisze ze fotki przyjemne, ale "McDonnell Douglas F/A-18C Hornet, Axalp (Szwajcaria), 2005 (400mm, f/5.6, 1/1600s)" = zrobila na mnie kolosalne wrazenie.
Swietny efekt.
Pozdrawiam,
Parteq
najs. bardzo pozytywnie zaskoczony. jak sie ten temat oglada na koncowych zdjeciach, to czlowiek z innej bajki zupelnie nie docenia warsztatu stojacego za wykonaniem foty. a jak sie poczyta... hmmm...
jesli taki czlowiek z zupelnie innej bajki jak ja dobrnal do konca i z przyjemnoscia przeczytal, to chyba znaczy, ze dobry wyklad. zreszta, nie pierwszy i (miejmy nadzieje) nie ostatni tutaj!
Kolejny dobry wykład, podobają mi się także uwagi "okołofotograficzne" (kremy do opalania, zatyczki itp.) Chciałbym zapytać, czy poza kadrowaniem stosujesz PS lub coś podobnego do podrasowania zdjęć?
Pozdrawiam
PrzemoC
Tak, dość sporo bawię się Gimpem. Często zdarza mi się, nie będąc pewnym ekspozycji, lekko niedoświetlać zdjęcia i potem nadrabiać levelami. Albo lekko ściągnąć w dół curves w okolicach białego, żeby zmniejszyć wrażenie przepalenia. Albo (często) wyprostować horyzont. Albo... albo... właśnie dlatego z reguły od dużej imprezy do wystawienia zdjęć mija mi miesiącZamieszczone przez Przemoc
Świetny wykład jeszcze nie przebrnąłem całego ale z tego co przeczytałem bardzo mi się podoba.Pozdrawiam.
Ekekt na zdjeciu Fiat G222TCM, Zeltweg (Austria), 2005 (400mm, f/5.6, 1/180s) jest bardzo ciekawy. Co to wlasciwie jest? spaliny czy cos innego?
PS. Jaki czas nalezy ustawic aby smigla helikoptera/samolotu smiglowego byly zatrzymane w miejscu i dosc wyrazne?
Jest to wytłumaczone w tekście Po jednej stronie śmigła zawsze jest pewiem obszar, w którym wytwarza się podciśnienie (i to spore - zwłaszcza na końcówkach, bo tam bezwzględna prędkość ruchu jest największa). Jeśli powietrze jest wilgotne, to powoduje to skraplanie się pary wodnej w nim zawartej. A jeśli jest bardzo wilgotne to tej pary jest na tyle dużo, że utrzymuje się 2-3 sekundy.Zamieszczone przez Bachman
Te ślady na zdjęciu to dokładny opis trajektorii końcówek śmigieł przy starcie, tak jakby przyczepić im właśnie jakiś mały generator dymu i kazać rysować.
Pierwsza odpowieź "A po co"? Pierwszym wrażeniem przy oglądaniu takiego zdjęcia będzie "przecież on stoi w miejscu, zaraz spadnie" :-)Zamieszczone przez Bachman
Druga odpowiedź: hmm, zależy.. powiedzmy że przy 1/500 już może być dość ostro, a 1/1000 powinno być OK.
bardzo podoba mi sie Twoj wyklad, z checia go przeczytalem i poogladalem.
Tak jak ktos napisal wczesniej, bardzo cenne sa uwagi okolo fotograficzne czyli, znajomosci, miejsca itp. no i ze trzeba sie wysiurać przed foceniem
Oczywiscie, ze przebrmalem przez caly tekst. Nie mam problemow z czytaniem i rozumieniem. Bardzo fajny wyklad, jest wszystko co trzeba a nawet wiecej.
Mysle, ze da sie to odniesc w sporym procencie do fotografowania rajdow samochodowych, czy motocyklowych.
Czesc.Ch.