Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Wątek: Canon ef 90-300 1:4,5-5,6 DC

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    51

    Domyślnie Canon ef 90-300 1:4,5-5,6 DC

    Jakis czas temu wypytywalem tu o ten obiektywik, ale niestety nie bardzo moglem znalezc uzytkownikow tego obiektywu, tak wiec pomyslalem ze warto bym napisal kilka slow jako ze trafil on w moje łapska, a jest to dobra alternatywa dla osob ktore chca za kilka groszy nabyc jakies tele.

    Na codzien nie biegam z aparatem, nie zarabiam na zdjeciach, robie zdjecia dla siebie jako hobby tak wiec znajduje inne wazniejsze srodki na ktore jestem w stanie przeznaczyc kase niz na jakąś wypasioną L-kę
    Zachciało mi się po prostu kupić coś co mógłbym wykorzystac podczas spacerów, czy do fotografi ptactwa.

    Tak więc po wielu bojach zawitał do moich skromnych progów Canon EF 90-300 1:4,5-5,6 DC

    Pierwsze wrażenie
    Na pierwszy rzut oka widac klase Canona - Czarny, dość masywnie wyglądający obiektyw, duża przednia soczewka sprawiająca wrażenie bardzo jasnego szkła.
    Konstrukcja praktycznie niczym nie różni sie od innych zoomów Canona, praktycznie jest to klon EF 75-300 III, drobne różnice znajdujemy w obidowie jednak bez wiekszych rewelacji.
    Niestety na korpusie brakuje kilku dosc przydatnych rzeczy, takich jak mianowicie skala zakresu głębi ostrości oraz odległości ostrzenia, ale da sie przeżyć, choć przy manualu taka ściągawka sie przydaje.
    Bagnet niestety wykonany z tworzywa sztucznego. Na pierwszy rzut oka wydaje sie to dramatyczne w porównaniu do konstrukcji EF 75-300 III gdzie bagnet był aluminiowy, jednak po zamocownaniu obiektywu zaczyna być już lepiej - obiektyw jest dość lekki i nawet przy korzystaniu z maxymalnej ogniskowej (gdy długość obiektywu jest najdłuzsza) nie odczuwa się tego na ręce, tak więc brak metalowego mocowania nie jest aż tak idiotycznym posunięciem.
    Obiektyw wyposażony jest w dwa pierścienie:

    szerszy, odpowiedzialny za zoom - pracuje gładko, z przyjemnym lekkim oporem, gdzie zmiana ogniskowych nastepuje niezwykle plynnie. Na początku wydawało mi się że na tym pierścieniu są luzy ale jak się okazalo przy dłuższej zabawie, jest to normalny luz duzo mniejszy niz w innych kontrukcjach Canona (ci co narzekają na luzy w EF-S 18-55 odczuja bardzo dużą różnice, gdyż tu czuć że pierścień ten jest zespolony z całościa)

    weższy - odpowiedzialny za manualną kontrole ostrości. Przydatny, bo kręcenie mordką to tragedia, zwłaszcza jesli obiektyw zaczyna być coraz dłuższy. Zastanawia mnie jak inne podobne konstrukcje obiektywów, mogą być pozbawione takiego pierścienia.

    Oba pierścienie są dość wygodne, co podnosi ogólnie jakość obsługi obiektywu.

    Podczas pracy
    Pierwsze co nei dawało mi spokoju to chęć przekonania się jak tak "ubogi" obiektyw ( w końcu nie ma USM) radzi sobie z AF.
    ku mojemu zaskoczeniu jest bardzo szybki.
    Zaryzykuje stwierdzenie że jest równie szybki jak Canon EF 75-300 III USM a nawet szybszy (mowie oczywiście o AF). Moim zdaniem rewelacja.

    inn rzeczą która mnie bardzo zaskoczyła był poziom hałasu - kolejny szok , obiektyw zdaje się niczym płynąć podczas pracy.
    Hałas jaki wydaje jest identyczny jak ten z EF 75-300 III USM

    Czyżby okazało sie prawdą stwierdzenie iż przy zoomach tej klasy USM a DC nie ma praktycznie znaczenia ?
    PRzeczytałem o tym w kilku zachodnich recenzjach i jak najbardziej to potwierdzam, różnica miedzy wersją DC a USM jest moim zdaniem mało adekwatna do jakości jaką dostajemy, a różnica w cenie przecież nie jest duża.
    Posłucham jeszcze w dzień jak już będe mniej zmęczony.
    [edit] właśnie sprawdzam w dzień - jest jeszcze lepiej, zdaje sie bezgłośnie sunąć bez zadnego jęczenia - moim zdaniem ciszej nawet niz ten 75-300 USM ktory kiedys mialem, ale to byl juz stary obiektyw i troche zjechalny wiec moze dlatego takie mam wrazenie.
    Tak czy siak jest rewelacyjnie cicho i tego wlasnie mi brakowalo.


    Zdjęcia

    W chwili obecnej roboczo wykonałem kilka fotek by sprawdzic jak ostrzy, w sumie w nocy z okna.
    No i tu widać moc szkieł Canona :
    Obraz jest niesamowicie kontrastowy. Odwzorowanie barw jest naprawde rewelacyjne.

    Niestety swoje wrazenia z jakosci obrazu muszę zostawić na jutro, gdy w dzień zrobię więcej fotek.


    opinia

    Ogólnie jak na taką cene trzeba przyznać iż obiektyw jest dość ciekawy. Lekka konstrukcja, dosc dobra jakosc obrazu, szybki jak na wersje DC system AF i do tego ciuchutko pracujący obiektywik z dolnej polki.
    Po dłuższej znajomości z pożyczonym C EF 75-300 III USM muszę stwierdzić że prędkość jest praktycznie taka sama, a jeśli chodzi o hałas , to nawet wydaje mi sie że 90-300 pracuje ciszej. Troszke mnie to zaskoczylo bo myslalem ze bedzie to straszny slimak.
    Może ktośjeszcze sięw tym temacie wypowie.

    Cena którą zapłaciłem to 619zl i ciężko było mi coś innego znaleźć w tej cenie.

    Ogólnie jeśli by wziąć cene pod uwagę mógłbym wystawić temu obiektywowi 4+ . Gdyby jeszcze byl metalowy bagnet i skala na korpusie to by bylo fajnie.
    Innym elementem ktorego moze niektorym brakowac to tryb makro, jednak do makro uzywam innego obiektywu wiec to absolutnie mnie nie zrazilo.

    Nie traktujcie opisu jako PRO testu, a raczej jako moje odczucia z zabawy z tym obiektywem.
    Mysle ze jesli ktos lubi czasem pofotografowac i szuka Zooma za mala kase to jak najbardziej mozna sie zastanowic.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    41
    Posty
    6 764

    Domyślnie

    Bardzo ciekawy opis - nieco przeczy powszechnej opinii o tym obiektywie ;-) Dla kompletu, jeśli ktos chciałby pooglądać trochę fotek, to może zajrzeć tu: http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_90-300_45u

  3. #3
    Uzależniony Awatar gawryl
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Bialystok
    Wiek
    41
    Posty
    810

    Domyślnie

    czekam na fotki testowe
    dodatkowo: ciekawilo by mnie porownanie fotek z innymi szklami (mowisz, ze masz doswiadczenie z pozyczonym 75-300 USM - wiec moze warto tak porownac te dwa?)
    350d, KIT 18-55, 50/f1.8, 100-300/f4.5-5.6 USM, 420EX. www.gawryl.pl

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    51

    Domyślnie

    Postaram sie zrobic kilka w weekend i cos wstawic. Sam dokladnie jeszcze nie mialem okazji przetestowac go bo ciagle wracam z pracy do domu noca

    Jak na razie to jest w sumie calkiem ciekawie, szczegolnie zaskoczyla mnie cicha praca bo spodziewalem sie traktora a tu taka niespodzianka.

    http://www.fi5h.eia.pl/disp_serie.ph...lbum=4&stat=ok

    tu jak cos sa zdjecia z tego 75-300 III USM

    jak tylko zrobie jakies nowe 90-300 to wrzuce, ale z tego co iwdze to w sumie jakosc obrazu jest bardzo podobna, nawet powiedzial bym ze jest troszke lepiej - ostrzej i wiekszy kontrast. Sprawdze sobie jutro jak wygladaja abberacje i znieksztalcenia bo przy 75-300 byly dosc widoczne momentami.

    Aha, dodam ze kupilem go w bardzo fajnym sklepie w Sopocie, tak wiec jak ktos z trojmiasta to zapraszam do sprawdzenia sklepu, gostek ktory sprzedawal zna sie na rzeczy i jest bardzo mily facet. Odbior osobisty, FV jest, gwarancja Canon Polska jest, tak wiec wszystk ocacy.

  5. #5
    Bywalec Awatar TommyTheCat
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Ostrowiec
    Wiek
    44
    Posty
    222

    Domyślnie

    no powiedzialbym ze to b dobra cena
    trudni sie ten czlowiek sprzedaza wysylkowa ?

    czekam na fotki
    Canon 30D

  6. #6
    Uzależniony Awatar Silent Planet
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Poznań / tu nie ma plenerów CB
    Posty
    832

    Domyślnie

    Posiadam ten obiektyw od mniej więcej dwóch lat... w sumie powiedzmy, że zgodzę się z większością podanych przez Ciebie informacji, a dorzucę swoje:
    - AF jest rewelacyjny, ale tylko z korpusami serii "v" - z innymi jest zwyczajny. Jest optymalizowany pod korpusy tej serii;
    - kontrast jest bardzo dobry, oddanie barw wierne, bardzo dobrze zachowuje się pod słońce;
    - aberracji nie szukaj, bo nie znajdziesz;
    - ostrość jest dobra, ale zdecydowanie po przymknięciu - na długim końcu przy otwartej przysłonie obiektyw na wiele się nie nadaje... w sumie od połowy skali jest miękki;
    - obiektyw faktycznie nie jest ciężki;
    - pierścień ogniskowej zacznie się wyrabiać i dojdzie do takiego stanu, że obiektyw opuszczony mordką w dół będzie się sam rozciągał;
    - ogólnie obiektyw zacznie łapać luzy, szczególnie na pierścieniu fokusa;
    - pierścień manualnego ostrzenia jest wygodny, ale ma moim zdaniem zbyt mały kąt obrotu;
    - brak IF jest porażająco idiotycznym posunięciem, szczególnie, że konstrukcja może na niego pozwolić;
    - nie kurzy się w środku, nie moknie - wręcz zaskakujące, patrząc na konstrukcję.
    - ogólnie wytrzymała konstrukcja - mojego nie szczędzę ( w jakimś wątku kiedyś pisałem nawet, że przeostrzam ręcznie na AF ) - jakoś nie mogę go uszkodzić.

    To w sumie wszystko tak na szybko...
    Fotek z niego mam setki, więc jak ktoś bardzo chce to mogę coś wkleić.
    Ogólnie pozytywnie oceniam to szkło, bo używam go właśnie z korpusem "v" - bardzo ładnie współpracuje, a optymalizowane algorytmy sprawiają, że AF złapał "stado" komarów w locie na tle zachodzącego słońca - mam zdjęcie jako dowód.
    75-300 USM ginie.

    Osobiście to szkło oceniam jako najlepszą konstrukcję "non-L" Canona w zakresie xx-300 - ustępuje tylko 100-300, który jednak swoje kosztuje.

    Pozdrawiam...
    EOS is SILENCE
    "Enjoy the silence."
    ---
    Wróciłem...!
    analog & digital / black & white / calm & easy...

  7. #7
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    51

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TommyTheCat
    no powiedzialbym ze to b dobra cena
    trudni sie ten czlowiek sprzedaza wysylkowa ?

    czekam na fotki
    Tak jak najbardziej
    http://www.foto-net.pl/

    bardzo fajny sklepik, pierwszy raz kupowalem i juz mila obsluga, transport kurierem gratis (po wplacie na konto)

    Na allegro mozna takze spotkac aukcje.


    Silent Planet - dzieki za dodatkowe info, moze podaj linka do jakiejs swojej galerii to chetnie poogladam tak ja jak i takze inni, bedzie to doskonale dopelnienie tej recenzji. Sam za jakis czas uzupelnie ten temat oczywiscie o wlasne fotki.

  8. #8
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    51

    Domyślnie

    ok zrobilem kilka pogladowych zdjec w terenie, niestety pogoda nie dopisuje ostatnio






    fotk ibez wiekszych kombinacji, wywolane z raw i przyciete. Dam cropy jak wroce do domu.

    Ogolnie jestem zaskoczony dosc pozytywnie bo nie doszukalem sie zadnych aberracji a myslalem ze beda.

  9. #9
    Uzależniony Awatar gawryl
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Bialystok
    Wiek
    41
    Posty
    810

    Domyślnie

    fi5h - dzieki za probki zdjec, widac wyraznie, ze sprzet jest ok.
    szczegolnie najslawniejszy ukrainiec Krakowa wyszedl fajnie - a jak 90mm ostrzy na calkowicie otwartej przeslonie, bo tu troszke przymkniete....

    aby powiedziec wiecej, trzeba by bylo zobaczyc duze rozmiary - wrzucisz gdzies takie? (poza tym - w 3 i 4 brakuje exifa!)
    350d, KIT 18-55, 50/f1.8, 100-300/f4.5-5.6 USM, 420EX. www.gawryl.pl

  10. #10
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    51

    Domyślnie

    na 90 na pelnej dziurze nie jest zle, lekko winietuje oczywiscie ale wystarczy lekko przymknac i jest lepiej. Mysle ze dla 90mm dobra ostrosc uzyskuje sie po przymknieciu do f6 dla 300 dobre rezultaty sa juz przy f7-8 , oczywiscie maximum bedzie znacznie wyzej.

    Exifow na ostatnich nie ma bo z innego softu zmniejszylem.

    Co do ukrainca to jest to najslynniejszy GDAŃSKI kozak :P a nie krakowski :P hehehe

    wiem wiem
    facet jezdzi po calej polsce lubie go
    Dam niedlugo wiecej fotek jak tylko bedzie okazja cos zrobic, moze jutro w zoo zrobie.
    Zaskoczyl mnie brak aberracji nawet na 300mm (pewnie jakies sa ale nie udalo mi sie zlapac). Ostrosc na najdluzszym koncu wypada ciekawie, bo spodziewalem sie ze bedzie slabiutko a tak nie jest.

    Pelen rozmiar wypakuje gdzies na serwer jak bede mial okazje, na razie nie ma mnie w domu

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •