Najlepiej 2xwariant 2 + minimum jakaś żarówka błyskowa. Ew. wariant 2 +blenda(ew. 2szt)+ jeszcze jakaś żarówka blyskowa.
Najlepiej 2xwariant 2 + minimum jakaś żarówka błyskowa. Ew. wariant 2 +blenda(ew. 2szt)+ jeszcze jakaś żarówka blyskowa.
1DIII, 6D, 450D; G10. S 8/3,5(F); S 14/2,8; C15/2,8(F); C 16-35/2,8 II; C 24-70/2,8; 28-105/3,5-4,5; C 50/1,4; C 135/2,0; C 70-200/2,8 IS; C 70-200/4; C Ex.1,4x II; C Ex.2x II, 580Ex II; 430Ex.... Studio w Kielcach (7xELFO)-możliwość wynajęcia ... SPRZEDAM:C 24-70/2,8, C 20/2,8....KUPIĘ obudowę podwodną do G10 (WP-DC28)
a jakiej wiekosci softbox bylby najbardziej odpowiedni do tej lampy oraz tego studia??
zamierzam fotografowac glownie portrety.
Pkt 8 regulaminu forum
plutophoto.blogspot.com
Do studia - tylko błyskowe. No, chyba że kupisz aparat z nagrywaniem filmów i będziesz w studiu "coś kręcić" ;-)
Ja bym wziął opcję nr. 2 i do tego blenda lub druga lampa - niekoniecznie taka mocna.
5D mk2 | 7D mk2 | S20/1.8 | C35/2 IS | C100/2.8L IS | C24-70/2.8L II | C70-200/2.8L | 580II
zapomnij o świetle stałym
Nie ma uniwersalnej recepty. Raz potrzebujesz jednej dużej płaszczezny świecącej, innym razem przy zabawach z cieniami tylko jakieś smugii świetlnej. Jak się domyślam budżet ograniczony to może najpierw parasolka i ew. jakieś wrota. Resztę kasy przeznacz na dodatkową lampkę(nawet żarówkę-czasmi drugie światło jest nieodzowne i blenda nie pomoże).Zamiast blend możesz się posiłkować styropianem-jedna strona biała, drugą trzeba przemalować na czarno.
1DIII, 6D, 450D; G10. S 8/3,5(F); S 14/2,8; C15/2,8(F); C 16-35/2,8 II; C 24-70/2,8; 28-105/3,5-4,5; C 50/1,4; C 135/2,0; C 70-200/2,8 IS; C 70-200/4; C Ex.1,4x II; C Ex.2x II, 580Ex II; 430Ex.... Studio w Kielcach (7xELFO)-możliwość wynajęcia ... SPRZEDAM:C 24-70/2,8, C 20/2,8....KUPIĘ obudowę podwodną do G10 (WP-DC28)
1DIII, 6D, 450D; G10. S 8/3,5(F); S 14/2,8; C15/2,8(F); C 16-35/2,8 II; C 24-70/2,8; 28-105/3,5-4,5; C 50/1,4; C 135/2,0; C 70-200/2,8 IS; C 70-200/4; C Ex.1,4x II; C Ex.2x II, 580Ex II; 430Ex.... Studio w Kielcach (7xELFO)-możliwość wynajęcia ... SPRZEDAM:C 24-70/2,8, C 20/2,8....KUPIĘ obudowę podwodną do G10 (WP-DC28)
Witam,
Mam jedno pytanie
Czy nie lepiej miec zestaw mocnych lamp blyskowych(takich do aparatu, ktore da sie wsunac w sanki) zamiast żarówek błyskowych?
Chodzi o to ze zarówki blyskowe trzeba zasilac w sieci energetycznej napieceim ~230V
podczas gdy zestaw lamp mozna zasilac z baterii(np. paluszkow).
Wtedy tez latwiej focić na dworze ze wzgledu na zasilanie bateryjne.
Jakie sa wady takiego podejscia?
Pytam, bo che sobie zrobic studio i rozwazam rozne opcje
A wiec np 580ex ma liczbę przewodnia 58 a np najsłabsza lampa firmy quantuum 62. Brak światła "pilota" w lampie 580ex, dłuższy czas ładowania lampy, inne rozmieszczenie palnika a co za tym idzie gorsza praca z softbox itd.
Tak wiec jeżeli oświetlenie do studio to oświetlenie stacjonarne po prostu jest lepsze bo właśnie zaprojektowano je do takiej pracy.
Pkt 8 regulaminu forum
plutophoto.blogspot.com
Witam, chcę kupic lampę, statyw i parasol. Nie myslę o studio, lecz o porawie oświetlenia do zdjęć w pokoju (portrety, przedmioty na aukcje). Czy 1 tania lampa z regulacją światła da mi jakiś efekt?
50D, C28/1.8, C50/1.8, C85/1.8,C24-105, C70-200/4 IS