Jaki obiektyw do macro ok 100mm

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mirusiek
    Coś już napisał
    • 2009
    • 65

Jaki obiektyw do macro ok 100mm

Chciałbym zakupić obiektyw macro, a nie mam doświadczenia wiec proszę o radę.
    Na razie wpadłami w oko: Tokina AT-X 100mm f2.8 Macro D czytałem wiele pochlebnych opinii o tym obiektywie.

Czy Canon ma jakiś podobny obiektyw macro?
    Co radzicie?
    chodzi mi o duże zbliżenia
    Moje portfolio- zapraszam

Canon 50D +Sigma 17 - 50mm f/2.8 EX DC OS HSM+ 2 x YN-460 II + 3x RF 602 i na tym na razie skończyły się fundusze :eek:
  • rbucz
    Bywalec
    • 2009
    • 151

Ta tokina to szkło Pentaksa. Genialne. Jedno z lepszych tego typu. Ciekawym cenowo (i bardzo dobrym) bedzie też Tamron 90/2,8. Oczywiście jest Canon 100mm/2,8 - zaletą jest USM - w tym najnowszy z IS - tylko cena już z innej półki... A jak chcesz b. tanio (ale całkiem nieźle), to poszukaj na ebayu Soligora/Viwitara/Cosiny 100mm/3,5.. można znaleźć za 500-600zł.
    Pentax |Canon | Metz | Benro | szukajka

Komentarz

• Arkady111
      Dopiero zaczyna
      • 2006
      • 36

Potwierdzam to co napisał rbucz, mam tą Tokinę, naprawdę świetne szkło do makro.
      Chodzi Ci o duże zbliżenia? A co to dla Ciebie znaczy?
      Każdy z tych wymienionych tutaj ma taką samą skalę odwzorowania 1:1, z tym, że Soligor/Vivitar/Cosina/Phoenix 100mm/3,5, ma 1:1 dopiero z założoną dedykowaną soczewka, a bez niej 1:2.

Komentarz

• troll
        Coś już napisał
        • 2007
        • 65

Zamieszczone przez mirusiek
        Chciałbym zakupić obiektyw macro, a nie mam doświadczenia wiec proszę o radę.
        Na razie wpadłami w oko: Tokina AT-X 100mm f2.8 Macro D czytałem wiele pochlebnych opinii o tym obiektywie.

Czy Canon ma jakiś podobny obiektyw macro?
        Co radzicie?
        chodzi mi o duże zbliżenia
        Witaj

Jeżeli chodzi Ci o bardzo duże powiększenia to ja robię tak: