Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Wątek: Jakość "uniwersalnych" obiektywów 18-200 mm

Domyślnie Jakość "uniwersalnych" obiektywów 18-200 mm

Witam wszystkich na forum w swoim pierwszym poście.

Kilka słów o sobie - jestem fotografem początkującym, do tej pory mającym styczność jedynie z kompaktami ale w pocie czoła zbierającym na poważny aparat, i jeśli wszystko się pomyślnie ułoży może koło wakacji uda mi się zakupić 350D lub 300D. No i przejdźmy do sedna postu...

Abstrahując od dyskusji dotyczących samego body zastanawia mnie jakie szkło do planowanego zakupu sobie sprawić. Niestety moje możliwości finansowe są znacznie ograniczone (na całość „usprzętowienia” planuję wydać ok. 4000 zł w) więc chciałbym się zdecydować na przyzwoity zakup jednocześnie nie wydając na to fortuny, naturalnym wydaje się wiec zakup „kitowej” wersji aparatu ale chciałbym mieć (bo trochę do tego przywykłem używając Z3) znacznie większą rozpiętość ogniskowych. Szukając w sieci znalazłem dwa dość nowe obiektywy na których temat bardzo chciałbym żebyście się wypowiedzieli.

Mianowicie:
    Sigma 18-200 mm F3.5-6.3 DC
    Tamron AF 18-200 mm f/3,5-6,3 XR Di-II LD Aspherical (IF) Macro

Oba jak widać dają (przynajmniej na papierze) ogromną uniwersalność, przy jak dla mnie akceptowalnym świetle. No ale pytanie pozostaje otwarte co z ich jakością? Czy warto w ogóle inwestować w takie szkła? Bardzo proszę o jakieś wskazówki, najchętniej jeśli ktoś dysponuje takimi możliwościami z porównaniem (wycinki zdjęć) zrobionych tymi obiektywami w skrajnych ogniskowych oraz innymi obiektywami.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich forumowiczów – Grzdyll

P.S. Coś mi się komputer czasem buntuje i wysyłałem ten post jakoś dziwnie na raty... Mam nadzieję że na forum będzie widoczny normalnie
    Puszka, kilka słoików i może szczypta talentu?

Początki nałogu
    Miasto
    Londyn

Domyślnie