Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: Jak focić koncert ale "normalny"

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar mattnick
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Wałbrzych
    Wiek
    42
    Posty
    1 735

    Domyślnie Jak focić koncert ale "normalny"

    Zastanawiam się na co zwracać uwagę fotografując koncert muzyki "poważnej". Wiadomo na czym ew. można się skupić na dyrygencie i jego emocjach. Wiadomo, ze muzykom towarzyszą emocje inne niż na koncercie rockowym i jazzowym... jakieś sugestie, przykłady ?? Jak ew. pokazać dynamikę, która np. w rocku "kipi" ?? Chodzi mi o skład np.skrzypce, klarnet, wiolonczela, fortepian, perkusja...dzięki za porady...
    30D, C 17-40 f4 L, 50 f1.8, 70-200 f4 L, 430 ex, oraz -=iii=<)
    CZYTAĆ I PAMIĘTAĆ !!!!

  2. #2

    Domyślnie

    zależy jaki repertuar grają. czasami skrzypce tak się zapomną że szok. a poza tym dlaczego od razu nastawiasz się że ma być "dynamicznie" pomyśl w drugą stronę może właśnie spokój bedzie ciekawszy, może detale będą same grały. Pozdrawiam

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Jedna uwaga bardziej techniczna - zwróć uwagę, aby nie przeszkadzać. Migawka aparatu jest jednak bardzo głośna i zwraca uwagę, zwłaszcza w momentach ciszy lub uspokojenia. Ale nawet przy głośym graniu jesteś słyszalny w bezpośrednim sąsiedztwie.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Somewhere in Europe
    Posty
    348

    Domyślnie

    Przede wszystkim warto przed koncertem wiedzieć, co będą grać. Jeżeli dodatkowo znasz te utwory - to połowa sukcesu. Jeżeli nie - dobrze jest je przesłuchać wcześniej. W każdym z nich bowiem inny instrument może odgrywać istotne znaczenie - a to jest okazja, aby na nim się skupić.
    Poza tym istotne znaczenie ma to - jaki zespół lub jaka orkiestra gra (kwartet, kwintet, ... nonet, itd. - kameralna, symfoniczna, etc.). Każdy/a z nich jest ilościowo i instrumentowo różna. Wiąże się z tym inne rozmieszczenie muzyków na scenie i różny (czasami utrudniony) dostęp do niektórych z nich. O ile pierwsze skrzypce i dyrygent są zazwyczaj w tym samym miejscu , to w orkiestrze symfonicznej np. bębny będziesz miał na końcu u góry - i bez dobrej jasnej lufy nie zrobisz fajnego zbliżenia.
    A co do emocji - też są. I to czasami nie mniejsze niż koncertach innej muzyki - tyle, że ciut inaczej wyrażane (zerknij na publiczność).
    Istotne jest również to, co napisał Kubaman - nie przeszkadzać. W salach koncertowych akustyka jest bardzo dobra i trzask migawki przy cichych fragmentach muzycznych będzie wyraźnie i daleko słyszalny. Będzie bardzo przeszkadzał oraz raził. Poza tym może przeszkadzać nawet przy głośnych fragmentach. Muzycy poważni mają bardzo wyczulony słuch (co nie znaczy, że inni nie mają :wink:, ale ci są akurat bardzo wyczuleni na wszelkie "przeszkadzajki"). To sami dotyczy lampy .

    M@riusz
    Canon EOS 30D | Canon EOS 7D | Tokina 11-16 AT-X 116 Pro DX f/2.8 | Tamron 17-35 SP AF Di LD IF f/2.8-4 | Tamron 28-75 SP AF XR Di LD IF f/2.8 | Tamron 70-200 f/2.8 Di LD Macro | Canon EF 50 f/1.8 | Speedlite 430 EX | Velbon Sherpa 600R | Velbon RUP 4 | Naneu Pro C300

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar pazurek
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 294

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman Zobacz posta
    Migawka aparatu jest jednak bardzo głośna i zwraca uwagę
    Szczegolnie w 350D, ze swoim "swistem"... osobiscie nie wyobrazam sobie focenia tym aparatem w filharmonii/teatrze/etc...

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Somewhere in Europe
    Posty
    348

    Domyślnie

    W 30D też zacnie "klapie". A tłumików do aparatów jeszcze nie wymyślili...

    M@riusz
    Canon EOS 30D | Canon EOS 7D | Tokina 11-16 AT-X 116 Pro DX f/2.8 | Tamron 17-35 SP AF Di LD IF f/2.8-4 | Tamron 28-75 SP AF XR Di LD IF f/2.8 | Tamron 70-200 f/2.8 Di LD Macro | Canon EF 50 f/1.8 | Speedlite 430 EX | Velbon Sherpa 600R | Velbon RUP 4 | Naneu Pro C300

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar schabu
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Rzeszów
    Posty
    1 352

    Domyślnie

    z tymi tlumikami to sie dziwie bo tez robilem foty w filharmoni ostatnio i pomysalem ze chyba nie byloby problemem zrobienie jakiegos zdejmowanego wyciszacza.
    Ostatnio edytowane przez schabu ; 19-11-2006 o 10:21
    Na której strefie chcesz dostać porannego tosta?

    fotografia biznesowa

  8. #8
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    103

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez M@riusz Zobacz posta
    W 30D też zacnie "klapie". A tłumików do aparatów jeszcze nie wymyślili...

    M@riusz
    Wymyślili już dawno takie tłumiki. Kiedy fotografowałem w teatrze i na koncertach w filharmonii mój aparat wyraźnie przeszkadzał swoim hałasem. W końcu kupiłem taki tłumik i problemy się skończyły.
    Do tanich,amatorskich aparatów być może takich tłumików nie ma, ja fotografowałem nikonem F4 i do niego kupiłem takie ustrojstwo, które jak pamiętam było bardzo drogie, za używane dałem około 1000 $.

  9. #9
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Somewhere in Europe
    Posty
    348

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JerzyC Zobacz posta
    Wymyślili już dawno takie tłumiki.
    Cieszę się. Szczególnie, że ich ogólna dostępność jest olbrzymia.
    Cytat Zamieszczone przez JerzyC Zobacz posta
    Do tanich,amatorskich aparatów być może takich tłumików nie ma, ja fotografowałem nikonem F4
    Ja niestety fotografuję tanim, amatorskim Canonem 30D.
    Kuda mi do bycia profi z Nikonem F4...
    Cytat Zamieszczone przez JerzyC Zobacz posta
    za używane dałem około 1000 $.
    Taniocha. Wezmę od razu ze 4 - na zapas.

    M@riusz
    Canon EOS 30D | Canon EOS 7D | Tokina 11-16 AT-X 116 Pro DX f/2.8 | Tamron 17-35 SP AF Di LD IF f/2.8-4 | Tamron 28-75 SP AF XR Di LD IF f/2.8 | Tamron 70-200 f/2.8 Di LD Macro | Canon EF 50 f/1.8 | Speedlite 430 EX | Velbon Sherpa 600R | Velbon RUP 4 | Naneu Pro C300

  10. #10
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    103

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez M@riusz Zobacz posta
    Cieszę się. Szczególnie, że ich ogólna dostępność jest olbrzymia.

    Ja niestety fotografuję tanim, amatorskim Canonem 30D.
    Kuda mi do bycia profi z Nikonem F4...

    Taniocha. Wezmę od razu ze 4 - na zapas.

    M@riusz
    Nie rozumiem Twojej frustracji, grzecznie odpowiedziałem że są takie tłumiki a Ty zaczynasz "kąsać" wszystkich dookoła, jaka jest tego przyczyna ?
    może idż z rana do kościoła, pomódl się trochę i przejdzie.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •