Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 57

Wątek: "Dopalanie" sportu - czyli co nieco o fleshach w akcji ;)

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    59
    Posty
    45

    Domyślnie

    w fotografii sportowej obiektywy to jedna sprawa, ale gdybys chcial robic takie foty jakie maja w zachodnich agnecjach fotograficznych, to procz szkiel (i puszek) musisz jeszcze wziac pod uwage lampy, malo kto wie, ale zwykla praktyka, jest umieszczanie w roznych miejscach stadionu czy chali) lamp studyjnych zasilanych z akumulatorow (np hensel porty) i wyzwalanch radiowo, dopiero wowczas otrzymasz odpwiednia jakosc fot... ci goscie z bialymi lufami ktorych widzisz przy bandzie to dopiero wiezcholek gory lodowej :-)

    sorry, "hali"

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    47
    Posty
    1 696

    Domyślnie

    no co ty? lampy studyjne w fotografii sportowej? a jaką to ma miec moc aby oświetlić wielką halę? 5000 W? jakoś sobie tego nie wyobrażam....
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    39
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    romanchch: hmm.
    Fotografowałem w naprawdę wielu miejsach sport.
    i nigdzie nie było lampy studyjnej. No kurcze nigdzie.
    Ci goście z białymi lufami korzystają z oświetlenia telewizyjnego, bądź specjalnie włączanego dla telewizji.

    A w wyzwalanie lamp studyjnych to nikt się nie będzie bawił.. bo w zasadzie to całe boisko powinno być obłożone takimi lampami. Bo co będzie jak ktoś nie trafi błyskiem? Albo jak zawodnik pobiegnie poza obręb flesza? No i co z błyskaniem innym fotografom w czasie kiedy oni fotografują? I ostatnie - jaki flesz studyjny wyrabia 8fps?

    A pracowałem zarówno na mityngach złotej ligi, turniejach tenisowych, zawodach biatlonowych i jeszcze paru takich.

    Jedynym światłem błyskowym są flesze aparatowe - naprawdę.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  4. #4
    Zablokowany
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    59
    Posty
    45

    Domyślnie

    w jakich miejscach fotografowales sport? w Polsce? gdzie przeglad sportowy placi za fote 50 PLN? smiech...
    ja mowie o zachodzie Europy, a tam sa zupelnie inne warunki, a co do tamtejszych warunkow :-) to doswiadczenie podopowiada fotorepom sportowym gdzie i jak ustawic lampy, np w poblizu bramki itp; a jak wytlumaczysz, ze czasem 40 fotorepow blyska fleszami (widziales pewno w tv?) i nikt sobie "nie przeszkadza", a co do do 5000 W to wyjasnie ci, ze lampy zarowe, o mocy 5000 W przy iso 100 i np przy f 3.5 sa sensowne na odleglosc paru metrow :-) inna sprawa przy lampach blyskowch, tu byloby 5000 Ws, czyli watosekund a to juz jest moc niebagatelna, zreszta w hali nie trzeba az tyle, pzdr

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    47
    Posty
    1 696

    Domyślnie

    ... no ale co? jak? stosują parasole? softboxy? nie widziałem nigdy takich lamp na stadionach... jak je wyzwalać? radiowo? podczerwienią kablem?
    no na prawdę nie wtobrażam sobie tego... i co? walą zawodnikom po ryjach tą mocą? i oni na to nic?
    kurcze.... nie bardzo
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    39
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    Niemcy, Czechy, Słowacja...
    (tak, mityngi lekkoatletyczne Złotej Ligi w Niemczech - Glden League). ostatnio - przedwczoraj.
    I uwierz mi --> nikt tam nie nosi ze sobą fleszy studyjnych.
    Z tymi fleszami to się neiprecyzjnie wyraziłem - moja culpa.
    Czy wg Ciebie duże agencje (weźmyparę z brzegu... EPA, AP, AFP, Reuters) jak jadą na zawody (minimum 2 fotografów...) to każy ustawia sobie po własnym 5000ws fleszu studyjnym? licząc minimum po jednym, to by wyszło conajmniej 8 wielkich fleszy z jakimś mega wielkim softboxem by to miało sens....
    To każdy z nich miałby przede wszystkim w tle inne softboxy a nie widownię.

    A muszę Cię zmartwić - ani sam nie widziałem takich historii, ani w telewizorze nigdy nie widziałem (nawet za bramką na ME) wielkich 5000ws fleszy studyjnych oświetlających całą bramkę.

    Chyba, że Ty coś takiego na żywo widziałeś... ale bez zdjęcia nie ma bata - nie uwierzę.

    ps. fotoreporterzy sportowi fleszami błyskają tylo jak podchodzą na 1 - 3 metrówod obiektu fotografowanego, aby równomiernie oświetlić przy portrecie twarz. Dlatego nigdy to nie jest 40 gości stojących za bramką.
    MIeliby wtedy najbrzydsze cienie w historii fotografii na twarzach zawodników - od innych zawodników.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  7. #7
    Zablokowany
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    59
    Posty
    45

    Domyślnie

    napisalem, to nie musi byc 5000 Ws, no i nie troluj, ze jak 40 fotorepow na
    raz blyska fleszami na aparatach to sobie przeszkadzaja :-) no i kurde za jaka bramka, to moze byc hollywood, a tam bramek nie ma :-))

    stary, no i po kiego ci softoboxy? sa inne urzadzenia modyfikujace swiatlo, wszystko ci sie miesza :-)

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    47
    Posty
    1 696

    Domyślnie

    wiesz... albo.... ok. walą światłami po boisku... super. wierzę Ci. co mam nie wierzyć.
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    39
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    czekaj, ustalmy fakty.
    Ja wiem żę tak nie jest.
    Ty wiesz coś innego.
    Możesz pokazać fotkę, info na ten temat, czy cokolwiek?

    I jakie hollywood? Mówisz o meczach NBA?
    (ja ciągle pragnę przypomnieć, że lampy studyjne nie wyrabiają 8fps.... no i ciągle nie potrafię sobie wyobrazić takieg modyfikatora światła który byłby sensowny na boisko. )
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  10. #10
    Uzależniony
    Dołączył
    Jun 2006
    Posty
    678

    Domyślnie

    ja proponuje wydzielic te spory o lampy studyjne stojace niby za bramkami do osobnego watku, tutaj mialo byc o serii L i jej zaletach tudziez wadach,

    a tak odnosnie OT dotyczacego lamp to bylem na kilku meczach SPL - szkocka pierwsza liga, nigdy tez nie widzialem takich lamp ani swiatel, bede byc moze w najblizsza sobote to przyjrze sie jeszcze raz
    EOS x2, sloik x5, blyskotki x6

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •