Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 51

Wątek: "Efekt rurki"

Początki nałogu
    Miasto
    Kraków

Domyślnie

W pocie czoła wydzielone z http://canon-board.info/showthread.php?t=12125

Cytat Zamieszczone przez alien
    Jedynym atutem 5d bedzie pelna klatka - ale nie dla wszystkich to musi byc atut bo pakując mniejsza matryce do nowej lustrzanki sony - nie bedzie efektu rurki oraz mocno rozmytych krawędzi na zdjęciach...
    A to jakieś nowe wady optyczne występujące przy FF?

Początki nałogu

Domyślnie

rurka inaczej winieta a mocno rozmyte krawedzie to chyba nie musze tłumaczyć co to jest ??
    ja tam jestem zielony(jak na prawdziwego aliena przystało) więc licze na Waszą pomoc ;p

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez Marcoone
    Kurcze, ja też bym się chętnie dowiedział co to jest ten "efekt rurki" i te "mocno rozmyte krawędzie na zdjęciach" przy fotografowaniu FF ?
    Pozwól, że wyprzedzę odpowiedź autora i postaram się wyjaśnić. Otóż ów "efekt rurki" i "rozmyte krawędzie", to sposób w jaki niektórzy tłumaczą sobie niedociągnięcia innych systetów w tej dziedzinie. Łatwiej przecież napisać głupotę, niż przyznać, że najlepszy nawet crop nie jest w stanie dorównać FF. Też chciałbym zobaczyć te rozmyte krawędzie np w 5 czy 1, ale jakoś nie mogę się doszukać...

Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Miasto
    Zürich

Domyślnie

Mam wrażenie, że jesteśmy świadkami narodzin nowej świeckiej tradycji... na miarę "świetlistości" zdjęć z 300D

Początki nałogu

Domyślnie

Też chciałbym zobaczyć te rozmyte krawędzie np w 5 czy 1, ale jakoś nie mogę się doszukać...
    to chyba proste i nie trzeba tego tłumaczyć....wiadomo ze szklo z ogniskowa 18mm ma inne pokrycie w kadrze przy pełnoklatkowej matrycy i aps-c...Przy aps-c kadr tak naprawde zacyzna sie w okolicach 27mm a wiec omija niebezpieczne rozmyte krawedzie...byc moze nie kazde szkło tak ma ale te tansze tak..a przeciez malo którego amatora stac na świetnej jakosci ,drogie szkiełka...