Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 84

Wątek: Canon EF 135/2.0 L USM

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Arrow Canon EF 135/2.0 L USM

    Witam,
    starym zwyczajem prezentuje moją opinię, tym razem dla tego fajnego szkiełka.

    Krótki opis sprzętu:
    Producent: Canon
    Model: EF 135/2.0 L USM
    Wymiary: 82,5 x 112 mm
    Waga: 750g
    Minimalna odległość ostrzenia: 0,9m
    Średnica filtra: 72mm
    Materiał: w całości metalowy
    Osłona przeciwsłoneczna: w zestawie, plastikowa, cylindryczna ET-78II
    Cena: 3200PLN za używany
    Inne: ogranicznik zakresu ostrzenia



    Pierwsze wrażenia: duży, spory, ciężki. Słowem kawał szkła. To mi się nasunęło w pierwszym momencie na myśl. Spora zdejmowalna osłona. Kupiłem używany, więc nie mam pudełka.

    Jakość optyczna: no cóż... Doświadczenia mam na razie ograniczone, ale powiem krótko: najlepszy optycznie obiektyw jaki widziałem. Bajeczny bokeh, rewelacyjna ostrość od pełnej dziury umożliwiająca powięszenia 100% do publikacji; doskonałe, cudowne wręcz odwzorowanie kolorów. Doskonały kontrast. Robienie tym szkłem na pełnej dziurze jest tak bardzo zachęcające, że można się łatwo zapomnieć i walić wszystko na F2.0, a to niestety wymaga dużo umiejętności od fotografującego. Do tej pory 400/5.6L USM dzierżył u mnie palmę pierwszeństwa jeśli chodzi o jakość optyczną, ale padł, i to mnie szczezre mówiąc cieszy :-D

    Jakość wykonania: obiektyw jest mówiąc króko pancerny. Żelastwo, doskonale pomalowane daje absolutną gwarancję właściwej ochrony tkwiącej w środku kupy szkła. Spojrzenie przez odkręcony obiektyw wywołuje dreszcze - tak, takiego otworu nie widzi się często. Pierścień ostrości chodzi swobodnie ale nie lata, guma jest wyprofilowana i bardzo miła w dotyku, a do tego w takim gatunku, że ma się całkowitą i precyzyjną kontrolę nad delikatnymi nawet zmianami ostrości na manualu (a GO jest cieniuteńka 8) ). Metalowy bagnet, metalowe body szkła. Osłona przeciwsłoneczna z grubego solidnego plastiku, od wewnątrz wysłanego jak to u Canona materiałem zapobiegającym niepożądanym odblaskom. Rysy na mojej obudowie świadczą, że pomimo braku uwagi poprzedniego właściciela, ten kawał plastiku jest w stanie wytrzymać bardzo mocne uderzenia i otarcia. Poza pierścieniem nic się w lensie nie rusza. Słowem: wzorcowa, pełną gębą L-ka.

    AF: wbudowany silnik ring USM daje oczywiście możliwość doostrzania bez potrzeby przełączania trybu AF (tzw. FTM). AF jest szybki, bardzo szybki. Ale ... nie tak szybki jak moja 400-ka. Powiedziałbym nawet, że jest minimalnie wolniejszy od AF w 17-40L. Co oczywiście uwzględniając fakt, że to tele daje bardzo dobry wynik, ale jak widać po 400/5.6 można lepiej i szybciej. Mój egzemplaż ostrzy w punkt. Na obiektywie oprócz standartowego przełącznika AF/Manual jest ogranicznik zakresu ostrzenia, co istotnie przyśpiesza działanie AF. Minimalna odległość ostrzenia porównując np. do mojej sigmy 70-200 jest OK - 0,9m.

    Uwagi użytkownika:
    doskonałe szkło, warte swojej ceny. Kłopotliwe dla mnie okazało się to, że jest to stałka. Kupiłem ten obiektyw z myślą o teatrze i powiem szczerze, że za pierwszym razem przeżyłem małe załamanie. Jednak zoom daje potężną przewagę możliwości nad stałką w takich miejscach. Z drugiej strony szkło jest bardzo ostre od penej dziury i o 2/3 EV jaśniejsze od mojej sigmy, więc daje olbrzymią przewagę. Przypuszczam, że gdy dorobię się drugiego body, będę miał możliwość stosować te dwa zestawy w zależności od wymagań scenicznych, ale za każdym razem jak się będzie dało użyję 135, jakośc po prostu rozwala. BTW, rośnie moja irytacja AF w moim 20D, gdzie okazuje się, że na kilka strzałów zawsze mam choćby jeden z przestrzeloną ostrością. I nie jest to wina szkła, bo zdjęcia w serii potrafią się rozjechać Zbieram na 1D.


    Wady, mankamenty, lub jak kto woli moje marudzenie.


    1) osłona przeciwsłoneczna jest bardzo duża. To dobrze, ale w pozycji złożonej zasłania zupełnie pierścień AF czym uniemożliwia manualne ostrzenie lub korzystanie z FTM.

    2) Obiektyw jest naprawdę ciężki jak na tę ogniskową. W sumie nic strasznego, ale utrzyumanie z ręki zdjęcia w pionie bez gripa przy migawce na granicy poruszenia jest trudne po kilkunastu minutach focenia - bolą ręce.

    3) może się wydać śmieszne, ale brakuje mi pierścienia mocującego do statywu. To jest 135mm, co po podpięciu do 20D daje 216mm, czyli jak najbardziej uprawnia do sosowania pierścienia. Do tego duża jasność szkła prowokuje używanie w teatrze/na koncertach itd., a tam pierścień jest wręcz wymagany. Będę teraz musiał dokupić sobie głowiczkę kulową do monopoda, co po pierwsze stanowi dodatkowy koszt, po drugie zwiększa ciężar zestawu, po trzecie w końcu jest mniej praktyczne niż pierścień, którym się operuje błyskawicznie. A obiektyw nawet nie ma gniazda pod zamocowanie takiego pierścienia.

    4) średnica filtra jest raczej niestandartowa jak dla L-ek, 72mm, co oznacza potrzebę kupienia nowych filtrów lub przejściówek. Przy przejściówkach mogą się pojawić problemy z zamocowaniem osłony. Trzeba szukać różnych dekli i nosić je ze sobą.

    5) 135L nie jest wyposażony w uszczelkę bagnetu i w związku z tym nie jest wodoszczelny (choć na moje oko sporo wytrzyma).
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  2. #2
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Po takim opisie a szczegolnie w odniesieniu do wygody zooma to mam wrazenie ze... 70-200 2.8 IS L BARDZO by ci sie spodobal.
    A przynajmnej moj egzemplarz ktory ma bezproblemowa jakosc od pelnej dziury i blyskawiczny AF. Dorzucajac do tego pomoc ze strony IS... sprobuj kiedys .

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    49
    Posty
    1 696

    Domyślnie

    Zgadzam się z Vitezem. Ze względów ekonomicznych zdecydowałem się na stałke 200/2,8 L (używana) za którą zapłaciłem połowę ceny nowego 70-200/ 2,8 L. I czasem nieźle się muszę nabiegać aby znaleźć odpowiedni kadr itak mi się wtedy tęskini zoom, który dawał by tej jakości obraz na 2,8.... jeśli 70-200 IS, o którym pisze Vitez tak ostrzy to ja się zastanawiam i chyba zbieram kasę.... a 135/2 L to oprócz 35/1,4 mój najbardziej pożądany optycznie obiektyw... no i Kubaman.... czekamy na świetne sample...
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    Kubaman tak opisałeś swoje szkło, że nic tylko je kupować. Kurcze wychodzi chyba jedna stara prawda, że stałka zawsze będzie jakościowo lepsza niż zoom, chociaż Vitez pisze równie dobrze pisze o swoim 70-200/2.8L IS. Ja się zastanawiam na 300/4L IS. Owszem stałka ma swoją wadę zwizaną z kadrem ale jesli założę sobie to, że chcę pofotografować coś bardzo oddalonego, to może nie będzie aż tak źle.
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

  5. #5
    Uzależniony Awatar djtermoz
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Boston
    Wiek
    47
    Posty
    990

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    duży, spory, ciężki.
    Niby prawda, ale wczesniej uzywalem 200/2.8L i 135-tka jest od niego troche krotsza i lzejsza co mnie ucieszylo. Nie uwazam zeby byl jakos bardzo ciezki. Jest to kawał szkła ale wage i rozmiary ma zupelnie akceptowalne.

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Robienie tym szkłem na pełnej dziurze jest tak bardzo zachęcające, że można się łatwo zapomnieć i walić wszystko na F2.0
    Nie wspomniales o detalach jakosci optycznej przy pelnej dziurze. Zauwazylem ze moj egzemplarz przy pelnej dziurze jest bardzo ostry w centrum i bardzo niewiele zyskuje po przymknieciu o 1 f-stop. W rogach jest troche gorzej. Razor sharp jest dopiero przy f4. Przy f2 jest dobrze ale nie rewelacyjnie. Oczywiscie moze to wynikac z bardzo cienkiej glebi ostrosci.

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Kłopotliwe dla mnie okazało się to, że jest to stałka.
    He, he... tez mialem takie obawy gdy uzywalem 200/2.8L. Jedyna wada tamtego szkla bylo to ze nie byl to zoom. Innych wad nie mialo. W przypadku 135/2L jest podobnie choc ze wzgledu na krotsza ogniskowa to juz mi wcale nie przeszkadza. Poza tym przyzwyczailem sie bardzo do stalek. Po pozyczeniu 70-200/IS od kolegi juz wiem ze zadnego porzadnego zooma w tym zakresie miec nie moge. Zdecydowanie za duzy i za ciezki. Nie ma mowy.

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    może się wydać śmieszne, ale brakuje mi pierścienia mocującego do statywu. To jest 135mm, co po podpięciu do 20D daje 216mm, czyli jak najbardziej uprawnia do sosowania pierścienia.
    A mnie to zupelnie nie przeszkadza. No ale u mnie 135 = 135 a nie 135 = 216.

  6. #6
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mac
    Kurcze wychodzi chyba jedna stara prawda, że stałka zawsze będzie jakościowo lepsza niż zoom, chociaż Vitez pisze równie dobrze pisze o swoim 70-200/2.8L IS.
    Tylko male sprostowanie by nie wyszlo ze mam jakies cudo z mojego 70-200 .
    Jestem pewien ze 135 przy f2 jest OSTRZEJSZY niz 70-200 przy 2.8 .
    Dodatkowo domkniecie 135 do 2.8 wbiloby 70-200 w glebe i tyle.
    Ale... z drugiej strony patrzac to 70-200 daje ZADOWALAJACA (przynajmniej mnie) ostrosc przy 2.8 (bardziej zadowalajaca niz np Tamron 28-75 2.8 @ 2.8).
    Dorzucajac do tego zalety zooma i IS uwazam ze warto to szklo polecic, o ile ciezar nie przeszkadza (choc ta wade mozna latwo zniwelowac monopodem).

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    49
    Posty
    1 696

    Domyślnie

    Według nie jest tak.... Fotorporter dziennej gazety nie pozwoli sobie na stratę czasu pośiwcanego na wymianę obiektywów.... a w gazecie jakość szkła stałoogniskowego nie będzie po prostu widoczna.... na pewno noe przy szybkim lub wolnym fotoreportażu. Ja mam 200/2,8 i czasem niestety brakuje czasu na wymianę obiektywu na inny.... takie zoomy jakie ma Vitez w stopce są doskonałym zestawem fotoreportera akcji.... dokument społeczny czy tam jaki robi się już z reguły stałkami (chodzi o zamierzony efek a nie o kręcenie zoomem) i tu oczywiście bardzo popularna jest ogniskowa 35mm na ten przykład. Długie stałki są dobre do określonych zadań.... 50mm do reportażu, 85-100mm do portetu, 135-200 do teatrów, zawodów w halach itp... dłuższe do przyrody i sportu... Najlepiej było by mieć i jasne zoomy i stałki... ale ILE TO KOSZTUJE??????
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

  8. #8
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zanussi
    Najlepiej było by mieć i jasne zoomy i stałki... ale ILE TO KOSZTUJE??????
    Ponad 50 tys zl. Do tego dolicz drugie body .

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    49
    Posty
    1 696

    Domyślnie

    5D - 10000, 1d mkII - 10000, 24-70/2,8 - 4200, 70-200/2,8 - 4200, 35/2 - 1100 (35/1,4 - 4000), 50/1,4 - 1300, 85/1,8 - 1500, 100 macro/2,8 - 1900, 135/2 - 3400, 200/2,8 - 3000, 300/4 (400/5,6) - 4300... nie liczę 100-400 IS
    a iwec wychodzi 44900 bez 100-400 IS... aitak taki zestaw nie gwarantuje wcale udanych zdjęć
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    STOP,
    rozmawiamy o 135/2.0 co wy tu jakies zoomy wplatujecie, nie oftopowac ;-)

Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •