Zdjęcie grupowe - półmetek - jak błysnąć?

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • malyglod
    Dopiero zaczyna
    • 2008
    • 31

Zdjęcie grupowe - półmetek - jak błysnąć?

Jako, że zostałem delegowany na fotografa na półmetku (taka studniówka dla drugich klas ogólniaka) i nie mam doświadczenia z błyskaniem w sporych otwartych przestrzeniach dużej ilości osób, to zapytam.

Czy najzwyklejszy błysk z 580ex z wysuniętym kartonikiem wystarczy do oświetlenia 40-70 osobowej grupy w niezbyt jasnym pomieszczeniu z bardzo wysokim sufitem i brakiem ścian na około? Inne warunki sprzętowe jakie jestem w stanie sobie zagwarantować to jedynie ISO 400 i światełko 2.8 z tamiego 17-50.

A może lepiej pofatygować się i pożyczyć od znajomych ze dwie lampki które wyzwolą się z fotoceli? (choć nie wiem jak wygląda praca na fotocelach w 550 i w ogóle w Canonie) Choć to raczej ostateczność, nie mam zwyczaju pożyczać sprzętu (tym bardziej fotograficznego) od kogokolwiek.

A, no i witam na forum ;-)
    Ostatnio edytowany przez malyglod; 19986.
    portfolio | blogspot | digart
  • iktorn92
    Uzależniony
    • 2007
    • 605

Żadna z lamp Canona nie posiada fotoceli...wiec sobie nie wyzwolisz...chyba, ze sie mylę to niech mnie ktos poprawi. Mysle ze samym wysunietym kartonikiem nie dasz rade objac takiej grupy osob.
    Flickr
    Portfolio Ślubne

Komentarz

• malyglod
      Dopiero zaczyna
      • 2008
      • 31

Zamieszczone przez iktorn92
      Żadna z lamp Canona nie posiada fotoceli
      Poważnie? Czego, jak czego, ale takich rzeczy nie spodziewałem się po tym systemie

Jeśli nie kartonik, to nie wiem.. Skarpeta? Stofen? Doświadczenie z błyskiem mam tylko jeśli rozmawiamy o odbijaniu od ścian/sufitu i to bez rozpraszaczy/wspomagaczy, a na tą chwilę nie mam sprzętu, żeby przetestować sprawę.
      portfolio | blogspot | digart

Komentarz

• Slider
        Pełne uzależnienie
        • 2008
        • 1052

Zamieszczone przez malyglod