Co się dzieje z moimi krzywymi?!

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • petersz

Co się dzieje z moimi krzywymi?!

Czołem! Jestem początkującym fotoamatorem i potrzebuję rozjaśnić zdjęcie. Znalazłem taki oto artykuł traktujący o krzywych (6. Naprawianie niedoświetlonego zdjęcia). Wszystko byłoby pięknie, gdyby modyfikacja krzywych faktycznie zwiększała jasność obrazka, a nie powodowała, że staje się przyszarzały. Dla pewności czy wszystko robię OK, ściągnąłem obrazek z drzewami, który wykorzystano w przykładzie, zaznaczyłem prostokąt „Przed”, dodałem maskę dopasowującą z krzywymi, a następnie ustawiłem krzywą tak jak to jest na zrzucie ekranu z artykułu. Efekt absolutnie nie przypomina drzewa „W trakcie”. Bawiłem się więc z krzywymi, z opcjami krycia, ale nic dało rezultatu takiego jaki widnieje na drzewie „W trakcie” czy tym bardziej „Po”.

I o co tu chodzi?!

Pozdrawiam,
    Piotr.
  • bertold
    Coś już napisał
    • 2007
    • 83

Zamieszczone przez petersz
    I o co tu chodzi?!
    Trudno powiedzieć bez przykładu.
    Bernard
    http://bertold.zenfolio.com/

Komentarz

• petersz

Przykład? Już się robi.

Oto, co powinno wyjść (teoretycznie, według artykułu) z przyciemnionego drzewa:

Przy takim oto ustawieniu krzywych:

Gdy u siebie zastosuję takie krzywe do niedoświetlonego drzewa, wychodzi coś takiego:

Jak widać, różnica jest - i to spora. Bawiąc się punktami na krzywej za Chiny nie da się uzyskać tego, co widnieje na przykładzie z artykułu. Jakieś oszustwo, czy co? :-)

Pozdrawiam,
      Piotr.

Komentarz

• petersz

Rozumując według tekstu artykułu, krzywa „czerwona” oznacza krzywą dla obrazka „W trakcie”, zaś krzywa niebieska - dla obrazka „Po”. Kolory krzywych w tym przypadku nie symbolizują kanału, zresztą - takie ustawienie na kanale czerwonym i niebieskim dało by raczej zafarb, aniżeli rozjaśnienie - tak mi się wydaje, zaraz sprawdzę.

Pozdrawiam,
        Piotr.
        Ostatnio edytowany przez Gość; 18472.

Komentarz

• Riccardo