Szczelność obiektywów pewnej firmy.

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Janusz Body
    Moderator
    • 2004
    • 5757

Szczelność obiektywów pewnej firmy.

Ostatnio spotkałem się z dwoma przypadkami. Ciekawostkami rzekłbym.

1. W L-ce w środku pomiędzy soczewkami siedział sobie owad. Nie znam się na owadach ale dość spory ze skrzydełkami - taki 1/2 dużej muchy.
    2. W obiektywie tej samej firmy (28-135 IS) na wewnętrznej stronie zewnętrznej soczewki pojawił się paproch. Spory i podobno widoczny na zdjęciach. (paprocha widziałem, zdjęć nie)

W obydwu przypadkach obiektywy były nie moje ale właściciele przysięgali się, że ich nie rozkręcali. Owada wypusciłem - niech sobie pożyje a paprocha wyciągnołem rozkręcając obiektyw.

Pytanie: czy 'ten typ tak ma' a szczelność L-ek jest 'papierowa'. Czy ktoś jeszcze natrafił na coś podobnego?

Janusz

Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.
  • Polaco
    Pełne uzależnienie
    • 2005
    • 1135

Zamieszczone przez Janusz Body
    Ostatnio spotkałem się z dwoma przypadkami. Ciekawostkami rzekłbym.

1. W L-ce w środku pomiędzy soczewkami siedział sobie owad. Nie znam się na owadach ale dość spory ze skrzydełkami - taki 1/2 dużej muchy.
    A ktora to L'ka ?

2. W obiektywie tej samej firmy (28-135 IS) na wewnętrznej stronie zewnętrznej soczewki pojawił się paproch. Spory i podobno widoczny na zdjęciach. (paprocha widziałem, zdjęć nie)
    On slynie z nieszczelnosci i lapania paprochow...

W obydwu przypadkach obiektywy były nie moje ale właściciele przysięgali się, że ich nie rozkręcali. Owada wypusciłem - niech sobie pożyje a paprocha wyciągnołem rozkręcając obiektyw.
    Chwilka, jakto go wypusciles, jakim cudem bez rozkrecania szkla ??

Pytanie: czy 'ten typ tak ma' a szczelność L-ek jest 'papierowa'. Czy ktoś jeszcze natrafił na coś podobnego?
    Nie wszystkie L'ki maja uszczelnienia, te tansze nie maja...