Stała ogniskowa

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • osasa
    Bywalec
    • 2005
    • 131

Stała ogniskowa

Mam pytanko co do obiektywów stałoogniskowych. Czy z podanej ogniskowej mozna wyliczyć zbliżenie obiektywu? W zmiennoogniskowych dzieli się długa przez krótką, a w stałoogniskowych?

Przyszło mi to do głowy jak oglądałem w necie Canona EF 1200mm
    Moze na jego przykładzie ktoś to mi wyjaśni...

Moze i pytanie jest banalne, ale cóż, jestem zielony Pozdroofka
    Camera Obscura/ Szkło powiększające x 2/ bambusowy statyw/ świczka+odblask z "pazłotka" - od czegoś trzeba zacząć :rolleyes:
  • Pszczola
    Pełne uzależnienie
    • 2004
    • 1760

W szklach zmiennoogniskowych dzielenie dlugiej przez krotka nie daje w wyniku danych 'przyblizenia' bezwzglednego tylko zakres krotnosci zooma od szerokiego kata do waskiego. W stalkach mozna zrobic tak samo, tyle, ze wynik zawsze bedzie = 1 ;-)
    EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000

Komentarz

• Tomasz Golinski
      Pełne uzależnienie
      • 2004
      • 8623

To co cię interesuje nazywa się skalą odwzorowania i jest to stosunek rozmiaru obiektu do rozmiaru obrazu na kliszy.
      30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
      Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy

Komentarz

• osasa
        Bywalec
        • 2005
        • 131

Zamieszczone przez Tomasz Golinski
        To co cię interesuje nazywa się skalą odwzorowania i jest to stosunek rozmiaru obiektu do rozmiaru obrazu na kliszy.
        Hmm.. pogooglowałem i...
        Jakie znaczenie ma wielkość obiektów jak je widzimy w aparacie fotograficznym. Jak blisko podejść do fotografowanego obiektu?