Jak dobrać filtr do obiektywu?

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • młoda

Jak dobrać filtr do obiektywu?

Czyli pytanie nowicjuszki.
    Zaznaczam że jestem totalnie zielona i mam nadzieję że moje pytanie nie przyprawi nikogo o zawał serca ;P

Konkretnie - chodzi mi o to na jakiej zasadzie dopasowuje się filtry do obiektywów. Przykładowo mam EOSa 350d z kitem 18-55 i chcę do niego dobrać filtr UV... Jak to zrobić? Wskoczyłam na allegro i podział filtrów jest : 49mm, 52mm, 55mm, 58mm itd... I nie bardzo wiem gdzie dalej szukać.

Proszę o odpowiedź, to dla mnie ważne. Dopiero się uczę, nie wiem jeszcze co z czym `się je`
    Potem można temat wywalić

Pozdrawiam
  • akustyk
    gajowy
    • 2004
    • 12226

na obiektywie powinno byc napisane jaka jest srednica mocowania filtra. z reguly z przodu, obok soczewki. jesli nie ma, to trzeba sprawdzic na pudelku lub w instrukcji.

18-55 ma mocowanie 58 mm
    www albo tez flickr

Komentarz

• janmar
      Pełne uzależnienie
      • 2006
      • 3468

Niestety jakośc filtra jest ważna ,zwykle im drozszy tym lepszy.Pozdrawiam.

Komentarz

• fret
        Pełne uzależnienie
        • 2007
        • 1503

Zacznij naukę od czytania instrukcji, to nie boli, a sporo wyjasnia
        W przypadku kita taki filtr ma niewielki sens ze względów finansowych. Dobry filtr nie bedzie wiele tańszy od obiektywu.
        Ostatnio edytowany przez fret; 10441.

Komentarz

• Dragunov
          Bywalec
          • 2006
          • 172

Za fretem, trochę poczytaj o filtrach, np. tu: http://www.optyczne.pl/5.1-Inne_test...tr%F3w_UV.html

pzdr
          7D l EOS 30 Date l sure shot WP-1 l 40/2.8 l SPEEDLITE 580EXll l MAMIYA RB67 + SEKOR 90/3.8
          http://piotrplyszewski.pl/

Komentarz

• marekb
            Pełne uzależnienie
            • 2006
            • 2273

powiem,więcej dobry filtr będzie droższy od kita a pożytek z niego żaden... Czytaj dziewczyno nim twe lata przeminą:-) kto czyta nie błądzi...

Komentarz

• ewg