Przybliżenie a nie powiększenie obiektywów

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RafałS

Przybliżenie a nie powiększenie obiektywów

Witam

Jestem początkującym użytkownikiem aparatów CANON.Zajmuję się fotografią przyrodniczą i zamierzam zakupić profesionalny teleobiektyw "L"
    Moje pytanie jest następujące:
    Jakie przybliżenie mają obiektywy:
    -Canon 300mm f/4L IS USM
    -Canon 300mm f/2,8L IS USM
    Proszę o odpowiedz w jaki sposób obliczamy przybliżenie obiektywu.
    Czy przy tych obliczeniach uwzględniamy ekwiwalent 1,6 (dla Canona).
    Z góry dziękuję za odpowiedz.

Pozdrawiam
    RafałS
  • fret
    Pełne uzależnienie
    • 2007
    • 1503

Przybliżenie? To chyba w krokach... Może o to chodzi: standard, zbliżony kątem widzenia do ludzkiego oka to 50mm na FF lub 50/1,6 dla cropa. Czyli takie 300 mm ma na cropie przybliżenie 300x1,6/50=9,6-krotne. O to chodziło?

Komentarz

• TomS
      Uzależniony
      • 2006
      • 880

mnożysz 300x1,6 i masz 480. Nie wiem czy akurat o to ci chodzi czy o to jak ma się to w porównaniu ze zwykłym aparatem cyfrowym.
      Ale nie wiem czy wiesz ale te dwa szkła to całkiem inna półka cenowa

Komentarz

• arturs
        Pełne uzależnienie
        • 2006
        • 4196

Te obiektywy mają ogniskową 300mm dla pełnej klatki.. nie mają "przybliżenia" czy "powiększenia" - dziwne pytanie zadajesz zamierzając wydać kilka/kilkanascie tysięcy na szkło
        5DmkI, C85f1.2|580 EXII|

Komentarz

• Bonku5
          Początki nałogu
          • 2006
          • 280

Zamieszczone przez fret
          Przybliżenie? To chyba w krokach... Może o to chodzi: standard, zbliżony kątem widzenia do ludzkiego oka to 50mm na FF lub 50/1,6 dla cropa. Czyli takie 300 mm ma na cropie przybliżenie 300x1,6/50=9,6-krotne. O to chodziło?
          A nie jest tak że 50mm ale na pełnej klatce to jest kąt widzenia ludzkiego oka?

Komentarz

• Wini
            Początki nałogu
            • 2005
            • 460