Sposób na idealne zdjęcie

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qwerdt
    • 2007
    • 9

Sposób na idealne zdjęcie

Od dłuższego czasu czytam forum i na większość pytań znajduje odpowiedzi.

Mam do was koledzy pytanie tylko proszę się nie śmiać. Jestem amatorem który czuje miłość do fotografi i chce się uczyć.
    Co stosujecie że macie takie idelnie lśniące, gładkie z odpowiednim nasyceniem koloru zdjęcia? Zarówno te w plenerze jak i w studio.

Np. takie zdjęcie z pewnej strony:

Jest takie czyste itd. Jak uzyskać taki efekt?
    Czy aby uzyskać taki efekt, zdjęcie należy porządnie w PS obrobić?
    Wiem że technika też jest ważna.
    40D 17-50 50 1,8 55-200, Cullmann 34 AF-C Digital, Lampki i parasolki, S1IS , A60
  • tomekde
    Bywalec
    • 2006
    • 159

dobra pogoda, (niebo światło), odpowiednia pora roku + polar (czyli zwiększenie nasycenia koloru nieba, liści), właściwy balans bieli + niskie iso, duża GO i cukierek gotowy
    dodatkowo w trudniejszych warunkach można pokusić się o HDR czyli zwiększenie zakresu tonalnego zdjęcia (masz 350D więc możesz wykorzystać bracketing) + np. photomatix
    nic też nie stoi na przeszkodzie aby dopracować całość w PS, ale to zależy od podejścia: dla jednych to profanacja dla innych liczy się efekt a nie poszczególne etapy pracy nad zdjęciem

pozdrawiam
    Tomek
    pozdrawiam
    Tomek

Komentarz

• jinks
      Pełne uzależnienie
      • 2006
      • 2178

Nie trzeba obrabiać jakoś porządnie. Wystarczy, że prawidłowo dobierzesz parametry ekspozycji i w PS delikatna korekta np. poziomów (levels). Na tym zdjęciu co wkleiłeś jest ciekawe światło, które jest jednak podstawą. Jak to niektórzy mawiają "z g.... bata nie ukręcisz". Polecam książkę Scott Kelby "Fotografia cyfrowa" - myślę, że powinna być dołanczana do każdej lustrzanki

oczywiście jak pisze przedmówca polar to podstawa
      Miłego dnia
      moja www

Komentarz

• an_zak
        Początki nałogu
        • 2006
        • 427