Canon czy Nikon - decyzja systemu

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • flippy
    Dopiero zaczyna
    • 2006
    • 39

Canon czy Nikon - decyzja systemu

Witam!
    Na początek.. nie chce tutaj wywoływać wojny systemowej - proszę spojrzeć na temat z dystansu. Opinie ludzi którzy zderzyli się z oboma systemami były by również bardzo na miejscu:]
    Byłem użytkownikiem Canon'a 30D ( ze szkłami Sigma 20/1.8, Canon 50/1.4, Canon 100/2, Canon 200/2.8 ) tak wyszło że musiałem sie wysprzedać. Fotografie traktowałem hobbystycznie czasem zawodowo ze względu na śluby znajomych i znajomych znajomych:] Nie jestem laikiem wiec prosił bym o argumenty, najlepiej porównawcze. Sprzęt z myślą o fotografii mody itp.
    Body jakie wchodzi w grę to Nikon D200 lub D2x z Canona prawdopodobnie 5D - tutaj chyba przewaga wielkiego przetwornika ale nie o body tutaj chodzi.

Ponieważ szkła canona jako tako znam-chociaż nie wszystkie które mnie interesują. Nie znam niestety w ogóle systemu nikona. Szkła które mnie intersują to:

-Nikkor 30/2 (ew. Sigma 30/1.4) vs Canon 35/1.4L (wiem to inne szkła ale cena nikkora 28/1.4 jest abstrakcyjna)
    -Nikkor 50/1.4 vs Canon 50/1.4
    -Nikkor 85/1.4 vs Canon 85/1.2L (prawdopodobnie MK I duża różnica z MK II??)
    -Nikkor 105/2 lub 135/2 vs Canon 135/2L

Z których obiektywów ewentualnie zrezygnować i dlaczego?
    Jeśli ktoś ma te szkła a mógł bym prosić o sample w czystym CRW (nieskompresowanym i niewyostrzonym najlepiej na dużej przesłonie względnie przysłoniętym do 1.4->1.6/1.8 i 2->2.2) będę wdzięczny [email protected] .

Bardzo dziękuje za pomoc i pozdrawiam
    Piotrek
    Ostatnio edytowany przez flippy; 5299.
    DSLR + 6x6

www.komoniewski.com
  • Jacek Deka
    Początki nałogu
    • 2006
    • 356

to raczej to pytanie zadaj na forum.nikon.org.pl

Komentarz

• flippy
      Dopiero zaczyna
      • 2006
      • 39