Przesiadka z analoga na cyfrę - początki

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wolfikx
    • 2026

Przesiadka z analoga na cyfrę - początki

Witam

Niedawno zmieniłem swoją leciwą już lustrzankę analogową (nie śmiać się:-P ) ZENITA TTL + HELIOS 58/f2 na 350D z kitem. Analog nie poszedł jeszcze w kąt

Na początku dokupiłem filtr UV(0) HOYA HMC SUPER aby chronić obiektyw.

Nie jestem może fotografem z dużą wiedzą teoretyczną lecz raczej takim który zafascynowany starym aparatem zaczął pstrykać jakieś 15 lat temu i tak mu zostało.

Nie będę się spierał, że cyfrówka jest raczej budżetowa (choć w głowie krąży mi wymiana obiektywu) jednak chciałbym wycisnąć z niego soki

Niestety na początku zaskoczyła mnie pewna sprawa. Brak soczystości kolorów. Prawdopodobnie może być to wina fotografującego (czyli mnie) jednak chciałem się upewnić.

Bardzo trudno uzyskać ładne soczyste kolorowe zdjęcia, nawet po południu (na ZENIT-cie nie było problemu). Co mogę robić nie tak.Może jakieś ustawienia, balans bieli lub coś innego.

Pytanie banalne jednak spędza mi sen z powiek.

Za każdą konstruktywną krytykę będę wdzięczny.

PS: Czy jest nowszy Firmware niż ten który mam wgrany czyli 1.0.3??
    Ostatnio edytowany przez Gość; 13663.
  • Yoshitaka
    Uzależniony
    • 2006
    • 585

Zamieszczone przez wolfikx
    PS: Czy jest nowszy Firmware niż ten który mam wgrany czyli 1.0.3??
    Nie ma
    Canon 50D + dodatki

Komentarz

• mattnick
      Pełne uzależnienie
      • 2006
      • 1735

Rób w rawach...
      30D, C 17-40 f4 , 50 f1.8, 70-200 f4 , 430 ex, oraz -=iii=<)
      CZYTAĆ I PAMIĘTAĆ !!!!

Komentarz

• fotna
        Początki nałogu
        • 2004
        • 454

Po pierwsze zdejmij filtr polaryzacyjny a załóż UV - będziesz miał więcej światła a to kit lubi.
        Jeśli lubisz soczyste kolory ustaw większe nasycenie.
        Jak będziesz robił w raw to sobie to możesz zrobić w komputerze.
        Kit najlepiej się sprawuje przymknięty 8-10.