Jasny obiektyw czy lampa???

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szybki-pl
    Bywalec
    • 2007
    • 130

Jasny obiektyw czy lampa???

Jestem fotoamatorem i dopiero zaczynam. Chciałbym robić fotki w kościołach i co by mi było bardziej potrzebne na początek jasny obiektyw (myślałem nad tamronem 17-50 f/2.8 albo 28-75) czy też lampa błyskowa (może 430 EX). Napewno w przyszłości bede posiadał obie te rzeczy i trochę więcej:-) ale nie wiem od czego mam zacząć. Dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.
  • Marcin21

Hmm.
    Te dwie rzeczy sa bardzo istotne w fotografowaniu kosciołow. Generalnie potrzebny jest jasny obiektyw i lampa blyskowa. Jesli dopiero poczatkujesz spraw sobie najpierw lampe i fotografuj tym szklem co masz. Z czasem zorientujesz sie ze potrzebujesz rowniez i jasne szkielko.
    Ja tez na poczatku kupilem mocna lamoe a szklo wymienilem pozniej

Komentarz

• Mac
      Pełne uzależnienie
      • 2004
      • 2063

Sam sobie odpowiedziałeś, potrzebujesz i szkła i lampy.
      W mojej opinii najpierw kup dobre jasne szkło.
      EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8 | EF 24-105/4 | EF 70-200/2.8| EF 100-400/4.5-5.6 | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4 | EF 135/2| EF 100/2.8 Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B

Komentarz

• JurekGR
        Bywalec
        • 2005
        • 245

Tamron jest fajny i jasny ale bez lampy może trochę przeszkadzać dźwiek jaki wydaje przy ostrzeniu, szczególnie gdy ze światłem jest nie za bogato. Druga sprawa zajeży czy w miarę jasny czy też raczej ciemny jest kościół w którym fotografujesz. Bez lampy będzie potrzebował jakiegoś lepszego szkła (droższego), np: Canon 17-55/2.8 IS.
        Ale i tak docelowo żeby uzyskać dobre efekty przyda się i lampa i szklo.
        Tak mi się wydaje ale może ktoś bardziej doświadczony się wypowie.
        Nex :cool:

Pozdrawiam,
        Jurek.

Komentarz

• iktorn92
          Uzależniony
          • 2007