Scenariusz - która lampa?

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jotes25
    Pełne uzależnienie
    • 2005
    • 3609

Scenariusz - która lampa?

1. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o lampy błyskowe. Przejrzałem właśnie instrukcje od 430ex i 580ex, ale nadal jest to wiedza czysto teoretyczna. Pewnie gdybym przeczytał wszystko na tym forum o lampach, może nie musiałbym pytać.

2. Scenariusz jest nastepujący:

potrzebuję wykonać do 5 zdjęć w ciągu sekundy z czasem otwarcia migawki ok. 1/500 sek. oświetlając obszar 20 x 20 cm znajdujący się w odległości 2-3 metrów. Czy muszę mieć do tego 580EX czy wystarczy 430EX (czas ładowania 3,7 sekundy po każdym (?) błysku, więc chyba nie).
    I jeszcze jedno: ponieważ fotografowane obiekty są dość połyskliwe, chciałbym dość "miękkiego" światła. Potrzebuję jakąś nakładkę czy cuś ?

P.S. wykonałem już próbę z wbudowaną lampą (oczywiście tylko jedno zdjęcie i tylko na 1/200); rezultat jest zadawalający , chodzi głównie o poprawę "szybkostrzelności".
    Ostatnio edytowany przez jotes25; 2590.
  • bartheq
    Bywalec
    • 2004
    • 134

Serie z blyskiem to tylko 580 + battery pack. W koncu 12 baterii to nie to samo co 4 (:

Obecnie mam 580EX II i przy szybkosci 40D potrafi ona na swiezych bateriach wykonac tylko kilka serii z pelnym pokryciem blyskow. Potem juz niestety sie zacina i co drugie zdjecie jest niedoswietlone, wiec o szybkim strzelaniu przez godzinna impreze moge pomarzyc.
    5DII+L+L+L+L (:
    bartekkucharczyk.pl

Komentarz

• jotes25
      Pełne uzależnienie
      • 2005
      • 3609

Dzięki za odpowiedź. W moim scenariuszu siła błysku będzie pewnie bardzo mała. Możliwość wykonania kilku takich serii w zupełności mnie zadowala. Potem mam możliwość wymienić zasilanie.

Komentarz

• MateuszZ.
        Początki nałogu
        • 2005
        • 276

Zamieszczone przez bartheq
        Serie z blyskiem to tylko 580 + battery pack. W koncu 12 baterii to nie to samo co 4 (: