20D i zbyt czerwone zdięcia???

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ciri
    Coś już napisał
    • 2006
    • 63

20D i zbyt czerwone zdięcia???

Witam, nie wiedziałam gdzie umiescic posta ale jestem początkującym canoniakiem wiec jezeli w złym miejscu to prosze o przeniesienie.Mam problem ze zdięciami robionymi w pomieszczeniach (z lapą zewnętrzna) .Zdięcia wydają sie być zbyt czerwone.kiedy ustawiam na "świetlówki" wtedy zdięcia są zbyt chłodne a kolor biały jest niebieski.Moj znajomy oglądał zdiecia i stwierdził ze canony mają własnie taką wade ze przy złym oświetleniu nie oddają rzeczywistych kolorów tylko wszytsko staje sie , czerwone, pomarańczowe, żółte. czy tak jest naprawde czy ja poprostu mam za słąbą lampe? / złe ustawienia w aparacie? za wszelką pomoc będę wdzięczna. pozdrawiam
    20D+50 1.8+tamronik 17-50 2.8+ 380EX+ różne dodatki....M42
  • rysiaczek
    Uzależniony
    • 2005
    • 897

przykladziki, przykladziki, czekamy na przykladziki...
    Pkt 8 Regulaminu - niedozwolona stopka tu była...

Komentarz

• Reno
      Początki nałogu
      • 2004
      • 271

Ciri, moje zdjęcia w pomieszczeniu z lampami (300d + 580EX + 420EX) są z kolei na ogół żółte. Nie przejmuję się tym zupełnie tylko robię w RAW i poprawiam WB. Kiedyś myślałam, że to zajmuje dużo czasu ale wcale tak nie jest, spróbuj, korekta WB przy wołaniu RAW zajmuje sekundę.

Komentarz

• Kabu
        Początki nałogu
        • 2007
        • 370

Temperatura barwowa światła błyskowego z lampy błyskowej jest zbliżona do światła dziennego. Jeżeli robiąc zdjęcia masz ustawiony balans bieli na "piorunek" i jest za czerwono to sprubuj ustawić WB na "słoneczko", powinno być lepiej. Napisz jeszcze czy robisz w RAW czy JPG, jak to drugie to przy jakich ustawieniach (contrast, saturation, color tone) bo może to powoduje podbicie koloru czerwonego. Ja też obecnie robię zdjęcia 20D + 430EX i nigdy mi nic takiego nie wychodziło a do tej pory robiłem w JPG.

Komentarz

• himi