czy moze mi ktos odpowiedziec na to pytanie?dlaczego mial bym sobie kupic dSLR a nie zwykla cyfrowke?jakie sa zasadnicze roznice w tych dwoch rodzajach aparatow ja sam jestem laikiem i chcialbym zeby mi ktos pomogl poniewaz zastanawiam sie nad kupnem nowego aparatu.z gory dziekuje za odpowiedzi.
Dlaczego dSLR a nie zwykla cyfra?
Zwiń
X
-
Tagi: Brak
-
Hmmm. Jakby to powiedzieć. Lustro pozwala bardziej artystycznie kreować rzeczywistość. Obraz też jest jakiś taki bardziej plastyczny. Nie będę tu rozpisywał się o szybkości działania AF i innych parametrach bo możesz sobie to porównać w necie. Albo taka np głębia ostrości. Miałem kompakty cyfrowe i właśnie to mnie w nich bolało. Tam wszystko wychodzi ostre. Można zapomnieć o pięknym rozmyciu tła. Ich ogromna GO paradoksalnie na dłuższą metę staje się wadą. Lustrzanki wymagają od fotografa więcej myślenia i trochę doświadczenia. Chodź i tu producenci wychodzą na przeciw niedzielnym pstrykaczą wprowadzając "tryb zielony" - czyli wyceluj naciśnij i zapomnij
-
TomekMa, napisz do czego zamierzasz uzywac aparat (jaki rodzaj fotografii), jakie masz na to fundusze i jakie sa Twoje umiejetnosci techniczne w tej dziedzinie. moze sie okazac, ze lepszy dla Ciebie bedzie digicam (tzn. taki cyfrowy nie-DSLR z podgladem klatki na ekranie LSD), ale moze lepsza bedzie lustrzanka.
jesli czytujesz angielski, to polecam ten artykul: http://www.luminous-landscape.com/co...03-08-31.shtml
gdzie dosc ciekawie wyjasnione jest jakie wady i jakie zalety maja poszczegolne typy cyfr. nigdzie nie jest powiedziane, ze ktorys jest bezwzglednie lepszy
rowniez pod tym adresem: http://www.outbackphoto.com/reviews/reviews.html znajdziesz opinie uzytkowe na temat roznych cyfr. polecam poczytac o Minolcie A1 i Sony 828 - dosc dobrze podsumowane jest dlaczego takie aparaty moga dla wielu uzytkownikow byc lepsze niz 300D/D70 czy cos bardziej zaawansowanegoKomentarz
-