30D i obiektywy ??? 24-105 is +tokina12-24

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pire

30D i obiektywy ??? 24-105 is +tokina12-24

Witam wszystkich,
    Jestem nowicjuszem na tym forum, od jakiegoś czasu przeglądam, a dziś postanowiłem się ujawnić.
    Po 6 latach wracam do lustrzanki, tym razem cyfrowej.
    Bardzo proszę o radę, szczególnie użytkowników Canona 24-105 na cropie.
    Do nowej puszki planuję zakup szkieł:

Tokina 12-24 f4
    Canon 24-104 f4 IS

Krecą mnie pejzaże i ciasne miasta i stąd ta tokina, no może sigma 10-20 ????
    Lubię też portrety, takie ciaśniejsze ale moje obawy to jasność - słabe rozmycie tła przy f4 - może to niesłuszne, ale przerzuciłem w sieci trochę fotek z tego obiektywu i mam wątpliwości.
    Wiem, wiem mogę kupić 85 f1.8, ale ten 24-105 miał być też allaround zoom, a nie zawsze jest czas i miejsce na zmienianie szkieł.
    a może :

Tokina 12-24 f4
    tamron 17-50 f2.8 jako spacerowy
    Canon 70-200 f4

Cena podobna, ale to już trzy szkła do dźwigania i zmieniania,
    dodam że ZOO,sport i ptaki jako temat fotek jakoś szczególnie mnie nie kręcą, może jakaś zbłąkana wiewiórka, kot.
  • MARANTZ
    Uzależniony
    • 2005
    • 928

30D i 24-105 L to udany związek. Co do dołu.... mam 17-35 Sigmy i choruję na coś szerszego, bo jak zakładam tę Sigmę do analoga to.... brakuje mi tego na cyfrze. Jeżeli z całą pewnością zostaniesz przy cropie to polecam Sigmę 10-20, znajomy ma i takie fotki robi, że... szczęka opada. Ja wolę kupić zamiast tej 17-35 szerszą wersję czyli 12-24. Pasować będzie też do mojego analoga. Od razu chcę uprzedzić, że już nic nie kupię na cropa, FF to przyszłość, nawet taki 1D nie akceptuje szkieł EF-S, więc sobie je odpuszczam jako mało uniwersalne. Ale to ja. Jeszcze raz zastanów się, czy chcesz kupić obiektyw, który będzie tylko do cropa pasował. Jeżeli tak to ja bym wybrał zestaw 24-105 plus 10-20 Sigmy. A do portretu to stałkę, czyli np. 85/1.8.
    FOTOINKWIZYTOR

Komentarz

• piast9