Smolarek
24-05-2006, 11:32
Jestem poczatkujacym fotografem. Ostatnio robilem zdjecia na slubie w malym, slabo oswietlonym kosciolku i o ile na monitorze zdjecia wyglaja calkiem znosnie to gdy zanioslem je do Media Markt zeby zrobili odbitki wszyskie wyszly jakby br±zowe. Zastanawiam sie czy to moja wina w nieumiejetnym ustawieniu aparatu, wina ustawien maszyny w MM albo czy to papier Kodaka robi taki efekt. Dawno temu kiedy jeszcze uzywalem starego Zenita ktos mi powiedzial ze niektore blony i papiery konkretnej firmy preferuja inne kolory. I tak podobno Kodak wlasnie lubi uwidaczniac nadmiernie br±z. Czy jest w tym cos z prawdy? :?
Obecnie uzywam Canon EOS 350D, a zdjecia byly robione ze standardowa lampa wbudowana w aparat, przy ISO 800 i WB-Sunny (wydal mi sie oddajacy najbardziej naturalne kolory)
ErnestPierwszy
24-05-2006, 13:17
Trzebaby³o nie kombinowaæ z WB i zostawiæ na AUTO lub jak ju¿ kombinowaæ to na FLASH.
Jak o¶wietlony by³ ko¶ció³? Pewnie ¿arówkami energooszczêdnymi a te daj± takie bursztynowe zabarwienie na odbitkach. Dla perfekcji trzebaby³o ustawiæ custom WB. Zmierzyæ na miejscu i na tej podstawie ustawiæ... albo robiæ RAW-y i kombinowaæ przy "wywo³ywaniu".
Teraz tylko jai¶ soft do obróbki, jeden z tanszych (ok 300 z³) to Adobe PhotoshopElements 4.0. Mo¿esz ¶ci±gn±æ ze strony ADOBE wersjê darmow± na 30 dni i obrobiæ fotki. Program ³atwy w u¿yciu.
Tomasz Golinski
24-05-2006, 13:20
Jeden z tañszych to Gimp 2.2.10 (ok 0z³) :roll:
daniel_76
22-04-2007, 20:54
Witam.
Mia³em ten sam problem. Po rozmowie z go¶ciem z labu ustalili¶my ze problemem by³a przestrzeñ robocza zamieniona na Adobe RGB1998, a poza tym nie uwzglêdni³em optymalizacji kolorów dla tego laba. Powtórne wys³anie zdjêæ przynios³o zadowalaj±ce efekty. Lab to Fotonet w Tychach. Jestem z nich bardzo zadowolony. Pozdrawiam.
Fakungio
22-04-2007, 21:46
W Labie w Media Markt w Bydgoszczy jest wiêcej problemów.